کد خبر: 5525
A
انتشار جزئیات بیشتری از آخرین پیام سرکرده داعش:

ابوبکر البغدادی: صحنه نبرد را به عربستان و ترکیه میکشیم / افراد خاندان آل سعود را هدف قرار میدهیم

رهبر گروه تروریستی داعش ابوبکر البغدادی که گفته میشود اکنون در میانه نبرد موصل در این شهر مخفی شده است، اخیرا اولین پیام خود را از سال 2015 تا کنون منتشر کرد و طی آن از حامیان و پیروان خود خواسته است که یک جنگ تمام عیار به راه انداخته و صحنه نبر را به داخل عربستان سعودی و ترکیه بکشانند.

ابوبکر البغدادی: صحنه نبرد را به عربستان و ترکیه میکشیم / افراد خاندان آل سعود را هدف قرار میدهیم

رهبر گروه تروریستی داعش ابوبکر البغدادی که گفته می شود اکنون در میانه نبرد موصل در این شهر مخفی شده است، اخیرا اولین پیام خود را از سال 2015 تا کنون منتشر کرد و طی آن از حامیان و پیروان خود خواسته است که یک جنگ تمام عیار به راه انداخته و صحنه نبر را به داخل عربستان سعودی و ترکیه بکشانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رهبر گروه داعش در پیام صوتی که منتشر کرده است همچنین تاکید کرده است که نیروهای تروریستی تحت هدایت و رهبری وی در نبردی که اکنون در موصل در جریان است – جایی که وی دو سال قبل در آنجا ادعای خلافت کرد – در نهایت بر نیروهای عراقی و متحدان آنها پیروز خواهند شد.

این پیام صوتی که هنوز سندیت و اصالت آن مشخص نشده است، توسط حامیان گروه تروریستی داعش روز پنج شنبه بر روی خروجی رسانه های حامی آنها قرار گرفته است.

در این پیام که طی آن به صراحت به موصل اشاره ای نشده است البغدادی کسانی را که وی کافر و مشرک خوانده است تهدید به حملات انتحاری و جوی های خون کرده است.

البغدادی در پیام خود اشاره کرده است که نظامیان تروریست تحت رهبری وی آتش خشم خود را بر سر آنکارا خواهند ریخت. این بخش از پیام وی احتمالا اشاره به آن دسته از نیروهای نظامی ترکیه دارد که در پایگاهی خارج و در نزدیکی موصل حضور دارند و احتمالا پاسخی به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که تاکید و اصرار زیادی برای شرکت ترکیه در عملیات آزاد سازی موصل دارد.

سرکرده داعش در این پیام همچنین عربستان سعودی را شدیدا تهدید کرده است و گفته است که داعش نهادهای امنیتی، مقامات دولتی و حکومتی و به ویژه اعضای آل سعود را هدف قرار خواهد داد و آنها را متهم کرده است که در کنار کشورهایی ایستاده اند که منجر به خشونت و آشوب در عراق و سرویه شده اند.

پیام ابوبکر البغدادی زمانی منتشر میشود که نبرد سنگینی در موصل که 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد در جریان است و نیروهای ارتش عراق اکنون توانسته اند وارد این شهر شوند. با ورود نیروهای عراقی به دل شهر و تضعیف مواضع دعش در موصل بسیاری از تحلیلگران و مقامات حقوق بشری نگران جان شهروندانی هستند که در این نبرد و مناطق مسکونی آن به محاصره در آمده اند.

این در حالی است که حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز در این عملیات تا کنون خسارات مالی و جانی زیادی برای شهروندان غیر نظامی در بر داشته است. بنا به گزارش مقامات روسی در اولین روز حملات هوایی ائتلاف علیه مناطق مسکونی در موصل دست کم 60 نفر کشته و 200 نفر از شهروندان غیر نظامی نیز زخمی شده اند.

از سوی دیگر مقامات سوری بارها اذعان کرده اند که آمریکا و ائتلاف تحت رهبری وی در این عملیات به تروریست ها اجازه میدهد که از موصل فرار کرده و راه خود را به سمت سوریه باز کنند.

اکنون در چنین شرایطی پیام ابوبکر البغدادی که البته هنوز اصالت آن به درستی و کاملا مشخص نیست، و تهدید هایی که متوجه ترکیه و عربستان کرده است حاکی از تلاش های این گروه برای تبدیل جنگ در موصل به یک جنگ تمام عیار منطقه ای است. سرکرده داعش با این پیام و فرمان به پیروان خود اکنون تلاش دارد تا تمرکز قوای نظامی عراق و سایر گروه های درگیر در موصل علیه داعش را منحرف کرده و وقفه ای هر چند کوتاه در این عملیات ایجاد کند.

منبع: تابناک

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر