کد خبر: 55273
A

علیرضا رحیمی: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با عجله به تصویب رسید/ این قانون خسارت پنهان مدیریتی به کشور وارد کرد

دولت و قوه قضاییه گزارش جامعی از وضعیت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به مجلس ارائه کنند

علیرضا رحیمی: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با عجله به تصویب رسید/ این قانون خسارت پنهان مدیریتی به کشور وارد کرد
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فلسفه اصلی طرح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌کارگیری جوانان و زنان بود درصورتی‌که در قانون هیچ تضمینی برای به‌کارگیری و جایگزینی آن‌ها پیش‌بینی‌نشده است.

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در اصل موضوع مناسب و در جهت تقویت منابع انسانی و مدیریتی دولت بود اما تمامی کارشناسان، مدیران و نمایندگان مجلس غالباً اظهارنظر می‌کنند و تشخیصشان در حال حاضر و در مرحله اجرای این است که اگر این قانون با شیب ملایم‌تری اجرا می‌شد و یک بازه زمانی برای اجرای کامل آن می‌گذاشتند قطعاً لطمات کمتری به بدنه مدیریتی کشور وارد می‌شد.

او تاکید کرد: در حال حاضر شاهد هستیم در حوزه مدیریتی، قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه خسارت مدیریتی از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان دیده‌اند. آن‌ها قانون را اجرا کرده‌اند اما نیروهای ارزنده‌ای که همچنان می‌توانستند خدمات شایسته‌ای به دولت و مردم ارائه کنند به‌ناچار کنار گذاشته‌شده‌اند و دولت از خدمات آن‌ها محروم شد. این موضوع را در سطح استانداران، معاونان وزرا و بعضاً معاونان رییس جمهور شاهد هستیم و خسارات پنهان مدیریتی به کشور وارد شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: فلسفه اصلی طرح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که در صحن مجلس مطرح شد و برای بسیاری از نمایندگان -که بیشتر آن‌ها جوان بودند- دلیلی شد تا در جهت رأی آوری این قانون حرکت کنند، به‌کارگیری جوانان و زنان بود درصورتی‌که در قانون هیچ تضمینی برای به‌کارگیری و جایگزینی جوانان پیش‌بینی‌نشده است و این‌یک خلأ و نقص بزرگی است.

او گفت: در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هیچ تکلیفی برای مدیران ارشد به‌منظور جایگزینی جوانان وجود ندارد لذا در برخی از موارد شاهد هستیم که یک فرد بازنشسته از کار برکنار شده و فرد جایگزین سنش بیشتر از فرد بازنشسته بوده و تنها تفاوت این است که او بازنشسته نیست.

رحیمی تاکید کرد: لذا این موارد از خلأهایی است که در حال حاضر که آغاز شروع اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است، وجود دارد و جوانان گله‌مند شده‌اند که چرا به‌هیچ‌وجه به ما توجه نمی‌شود و علتش این است که در قانون ضمانت لازم پیش‌بینی نشد و باعجله این قانون تصویب شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: راه‌حل مشکلات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هم این نیست که به‌صورت مصداقی مانند آنچه برای شهرداری تهران می‌خواستند استفساریه بگیرند ورود کنند، پیشنهادم این است که دولت و قوه قضاییه گزارش جامعی از وضعیت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌صورت متمرکز تنظیم و به مجلس ارائه کنند. در این گزارش می‌توانند پیشنهادات تکمیلی خودشان را برای ترمیم بخش مدیریتی کشور ارائه دهند./اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر