کد خبر: 55287
A

موج جدید به راه افتادن پیامک های CFT/ باز هم پای پیش‌شماره «0915» در میان است

حالا که قرار است بار دیگر نمایندگان در خصوص CFT نظر خود را اعلام کنند، مخالفان بار دیگر دست به کار شده‌اند؛ بطوریکه نمایندگان مجلس از ارسال موج جدید پیامک‌هایی که احتمالا از منشاء همان پیامک‌های قبلی ارسال می‌شود، خبرداده‌اند.

موج جدید به راه افتادن پیامک های  CFT/ باز هم پای پیش‌شماره «0915» در میان است
پس از فراز و نشیب‌های بسیار قرار است که فردا لایحه CFT که از سوی شورای نگهبان به دلایل خلاف شرع، قانون و مخالف منافع ملی بودن رد شده بود، از سوی نمایندگان مجلس دوباره بررسی شود.

به گزارش دیده بان ایران؛  هرچند کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایراداتی را که شورای نگهبان بر این لایحه گرفته بود، بررسی کرد و در حاشیه این بررسی کارگروه مشورتی با حضور نمایندگان مجلس، دولتی‌ها و شورای نگهبان تشکیل شد اما در نهایت باز هم مجموعه اصلاحاتی که در این کارگروه انجام شد و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار گرفت، مورد قبول شورای نگهبان قرار نگرفت. در این کارگروه 7 ایراد وارده این شورا به  CFT برطرف شد اما اعضای کمیسیون درباره سایر ایرادات شورای نگهبان بر نظر قبلی مجلس اصرار کردند.

حالا فردا بار دیگر نمایندگان مجلس باید نظر خود در خصوص این لایحه را اعلام کنند تا این لایحه به شورای نگهبان یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

در زمان تصویب اولیه این لایحه مخالفان تلاش بسیاری کردند تا مانعی بر سر راه تصویب لایحه CFT ایجاد کنند و فشارهایی از بیرون از مجلس بر نمایندگان وارد می شد. بطوریکه مخالفان به منظور ممانعت از تصویب این لایحه شروع به ارسال پیامک به نمایندگان کردند؛ پیامک هایی که ابتدا از نصیحت آغاز شد و در نهایت به تهدید ختم شد و حتی علی لاریجانی، رییس مجلس هم دیروز در نشست خبری‌اش از این توهین‌ و تهدیدها علیه نمایندگان مجلس گلایه کرد.

حالا که قرار است بار دیگر نمایندگان در خصوص CFT نظر خود را اعلام کنند، مخالفان بار دیگر دست به کار شده‌اند و بعضی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» از ارسال موج جدید پیامک‌هایی که احتمالا از منشاء همان پیامک‌های قبلی ارسال می‌شود، خبرداده‌اند اما به گفته این نمایندگان تعداد این پیامک‌ها که از خراسان و با پیش شماره 915 ارسال می‌شود کم شده و در مقایسه با پیامک‌های قبلی لحن ملایم‌تری دارد./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر