کد خبر: 55334
A

لاریجانی: رهبری مخالف بررسی CFT در مجلس نبودند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دستگاههای مختلف با نامه نگاری به موضوع تحریم‌های مضاعف اشاره کردند، گفت: آخرین دستور رهبری آن بود که مخالف بررسی CFT در مجلس نیستند و مسیر قانونی باید طی شود.

لاریجانی: رهبری مخالف بررسی CFT در مجلس نبودند

به گزارش دیده بان ایران، علی لاریجانی در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT)‌در جلسه علنی امروز چهارشنبه گفت: آقای حاجی دلیگانی بحث‌های شما مربوط به زمان بررسی لایحه CFT است. اکنون ما در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان هستیم. که باید در این باره اخطار دهید.

وی افزود: بنده آخرین بار درباره‌ی صحبت‌های این‌چنینی پاسخ دادم. بعداز بیانات رهبری درباره‌ی کنوانسیون‌ها ما بررسی لایحه CFT را دو ماه متوقف کردیم به کمیسیون هم گفتیم که کاری نکنید تا تکلیف مشخص شود. منتها بعد از آن دستگاههای مختلف مستمرا نامه نگاری کردند. نمونه آن وزارت‌خانه‌های اقتصاد و خارجه و بانک مرکزی است مبنی بر این که ما در آستانه تحریم مضاعف هستیم.

رئیس مجلس افزود: این نظرات به مقام معظم رهبری منعکس شد با این مضمون که با توجه به صحبت‌های شما تدبیر چیست؟ ایشان عنوان کردند بیاناتشان مربوط به کنوانسیون‌ها به صورت عام و نه مشخصا این کنوانسیون‌ است. لذا مخالفتی با بررسی در مجلس نداشته و سیر قانونی باید طی شود. این آخرین دستور رهبری معظم است.

لاریجانی ادامه داد: ما مطابق این موضوع بررسی کردیم و همان موقع مخالف و موافق‌ها صحبت کردند. الان اگر اخطاری دارید باید در مورد نحوه کار کمیسیون امنیت ملی برای حل مشکل شورای نگهبان بیان کنید.

حاجی دلیگانی در اخطار خود با استناد به اصل ۱۱۰ گفت: در ابتدا لازم است از رئیس مجلس تشکر کنم که در روز گذشته بعد از فرمایشات رهبری درباره‌ی قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به آقای جلالی دستور رسیدگی داد.

وی افزود: سوال ما این است که چطور این روند درباره‌ی CFT نشد یعنی آن زمانی که رهبری صحبت‌هایی پیرامون معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مطرح کردند، شما چطور آن موقع این دستور را ندادید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر