کد خبر: 55340
A

بحث حاجی‌دلیگانی و لاریجانی در صحن درباره نظر رهبری نسبت به CFT

رئیس مجلس خطاب به حاجی دلیگانی گفت: بحث‌های شما مربوط به اصل CFT است که ما قبلا آن را داشته‌ایم و بررسی کرده‌ایم و الان داریم درباره رفع ایرادات شورای نگهبان صحبت می کنیم.

بحث حاجی‌دلیگانی و لاریجانی در صحن درباره نظر رهبری نسبت به CFT

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در بیان سه اخطار در صحن علنی مجلس در مخالفت با CFT گفت: این لایحه در خرداد ماه در مجلس مطرح و مسکوت گذاشته شد. بعد از آنکه به محضر حضرت آقا رفتیم ایشان گفتند که این موارد در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ برای تامین منابع و مصارف خود آن‌ها تنظیم و تدوین می‌شود و کشورهای مرعوب و همراه هم با آنان همراهی می‌کنند که در صورت عدم همراهی کشورهایی مثل ایران مورد هجمه قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیان داشتند که مجلس رشید و عاقل باید مستقلا در مبارزه با تامین مالی تروریسم قانون‌گذاری کند.

لاریجانی در این میان تاکید کرد: بحث‌های شما مربوط به اصل CFT است که ما قبلا آن را داشته‌ایم و بررسی کرده‌ایم و الان داریم درباره رفع ایرادات شورای نگهبان صحبت می‌کنیم.

رئیس مجلس گفت: وقتی حضرت آقا این بیانات را ابراز داشتند ما به کمیسیون هم گفتیم که فعلا دست نگه دارد تا ببینیم تکلیف چیست. وقتی حضرت اقا این را گفتند ما مسکوت کردیم. من قبلا هم توضیح دادم. دستگاه‌هایی مثل وزارت اقتصاد و خارجه و بانک مرکزی گفتند که در صورت عدم تصویب ما در معرض تحریم‌ها و مشکلات قرار خواهیم گرفت. رهبری هم آن مطلبی را که من خوانده بودم بیان کردند که گفته بودند من مخالف بررسی این لوایح در مسیر قانونی خود نیستم. آخرین دستور رهبری همین بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر