کد خبر: 55395
A
ذوالفقاری در همایش مدیران کل امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

باید از روشهای کم هزینه برای تأمین امنیت بهره ببریم/ از افراد دواطلب و توانمند برای حل اختلافات طوایف استفاده شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به کمک گرفتن از مردم و دادن نقش به آنها گفت: نظرسنجی ها نشان دهنده رضایت بالای مردم از امنیت است و باید از ظرفیت بی پایان مردمی در نظم و امنیت کشور استفاده کنیم.

باید از روشهای کم هزینه برای تأمین امنیت بهره ببریم/ از افراد دواطلب و توانمند برای حل اختلافات  طوایف استفاده شود

 حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش مدیران کل امنیتی و انتظامی استانداری های سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: از جمله ویژگی هایی که موجب اثرگذاری افراد در مسئولیتها می شود، دانایی آن هم به معنای حقیقی، تجربه، مهارت انجام کار، دلسوزی با تمام وجود، مسئولیت پذیری، شجاعت، ریسک پذیری ، اخلاق، تعهد و درستکاری است و این ویژگی ها باید در کنار هم قرار گیرد تا جایگاه ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نگاه متفاوتی به مسائل داشته باشید، گفت: به این فکر کنید که می توان رویکرد متفاوتی نیز اتخاذ کرد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: فرصتهای بزرگ در دل تهدیدهای بزرگ نهفته است و با تدبیر درست تصمیمات بزرگی در این زمان می توان اتخاذ کرد. البته تهدیدات را باید با دقت شناخت ولی مهمتر این است که از دل تهدیدات باید فرصتها را شناخت و از آنها بهره گرفت.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه وزارت کشور سیاستهای ایجابی را در تأمین امنیت کشور دنبال می کند، خاطرنشان کرد: در کنار کمک گرفتن از دستگاههای مختلف باید پیشگیری را به عنوان گام اصلی در کار خود قرار دهیم و در این راه توان هماهنگی و انسجام و همچنین نقش دادن به مردم بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به کمک گرفتن از مردم و دادن نقش به آنها گفت: نظرسنجی ها نشان دهنده رضایت بالای مردم از امنیت است و باید از ظرفیت بی پایان مردمی در نظم و امنیت کشور استفاده کنیم.

ذوالفقاری با اشاره به قانون گرایی و لزوم توجه به قانون، خاطرنشان کرد: باید از ایجاد تنش جلوگیری کنیم درحالی که مطالبات به حق و قانونی را نیز باید مطالبه و پیگیری کرد و با تمکین از قانون، توانمندی و اخلاق می توان هماهنگی و انسجام را در حل مشکلات در حوزه های مختلف ایجاد کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اتخاذ روشهای کم هزینه برای تأمین امنیت، بر شناسایی و استفاده از افراد توانمند و داوطلب برای حل اختلافات محلی بین افراد، خانواده ها، طوایف و... تأکید کرد تا از این طریق از درگیری های محلی و حوادث ناگوار ماند ضرب و حرج و قتل پیشگیری شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر