کد خبر: 5552
A
در آیین معارفه وزیر جدید آموزش و پرورش

جهانگیری: از حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره حفاظت می کنیم/ افرادی با قلدری معوقات بانکی را نمی‌دهند

معاون اول رییس جمهوری، صندوق ذخیره فرهنگیان را یک بنگاه اقتصادی با داشتن بانک، بیمه و سرمایه گذاری فولاد توصیف کرد و گفت: به جامعه فرهنگیان اطمینان می دهم که دولت و قوه قضاییه از حقوق آنان در این صندوق حفاظت می کند.

جهانگیری: از حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره حفاظت می کنیم/ افرادی با قلدری معوقات بانکی را نمی‌دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش گفت: این روزها موضوع ذخیره فرهنگیان که بیش از 900 هزار عضو دارد، بسیار شنیده می شود.
وی ادامه داد: با گذشت 20 سال از تاسیس این صندوق، هم حجم سهامداران و هم مبالغ دریافتی در این بنگاه اقتصادی افزایش یافته و امروز این بنگاه اقتصادی دارای بانک، بیمه و شرکت سرمایه گذاری در بخش های فولاد می باشد.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: چنین مجموعه ای حتما باید دارای فکر اقتصادی سازمان یافته دقیق باشد و اساسنامه این صندوق که در روز اول نوشته شده، شاید فکر نمی کردند که روزی به چنین بنگاه اقتصادی بزرگی تبدیل شود.
جهانگیری تصریح کرد: آموزش و پرورش باید ابتدا آسیب شناسی از نظام مدیریتی حاکم در این بنگاه داشته باشد و نظام دقیقی بر آن مستقر کند تا کنترل، حسابرسی، نظارت و پاسخگویی داشته باشد.

مبارزه با فساد بدون ملاحظات خطی


جهانگیری خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم اعلام کردیم که فساد سیستمی بدی در نظام شکل گرفته و مثل موریانه در همه سطوح کشور وارد شده است؛ فرقی ندارد این فساد در دوره گذشته بوده یا در این دوره، فساد، فساد است و کسی که آلوده شده چه هم خط ما باشد یا در خط مقابل، مبارزه با این آسیب ها باید بدون ملاحظات صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید به یک عزم عمومی تبدیل شود و این از خطوط اصلی دولت است، گفت: برخی موضوعی را به شکلی بزرگ می کنند که دولت نمی خواهد با فساد مبارزه کند و این آدرس غلط دادن است چرا که هر جا که فساد بزرگ باشد، باید گفته شود.
معاول اول رییس جمهوری گفت: در بنگاه های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله بانک سرمایه که مستقل است، تخلفاتی صورت گرفته و باید پاسخگو باشند.

100 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی کشور


جهانگیری با اشاره به بیش از 100 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور افزود: افرادی که در لیست معوقات بانکی هستند به دو گروه تقسیم می شوند، گروه اول افرادی هستند که فعال اقتصادی بوده و به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستند خود را به گونه ای تنظیم کنند؛ این افراد خوش حساب بوده و مفسد نیستند و باید آن ها را کمک کرد تا از این مرحله عبور کنند.
وی اضافه کرد: افرادی هستند که وقتی پول از بانک ها گرفته اند، وثیقه مناسب نگذاشته اند و بنای بازپرداخت پول را نداشتند؛ در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی لیستی تهیه شده و به قوه قضاییه اعلام شد که با این افراد برخورد کنند.

معوقات بانکی را پس می گیریم


معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه از میان بدهی های معوق بانک های کشور، هشت هزار میلیارد تومان بدهی معوق بانک سرمایه است، گفت: برخی با قلدری معوقات خود را به این بانک پس نمی دهند ولی به آنها می گویم که از این ها پس خواهیم گرفت. نه دولت و نه قوه قضاییه ضیعف نیستند و این معوقات پس گرفته خواهد شد.

اختصاص 30 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش


جهانگیری با اشاره به محدودیت منابع درآمدی دولت اظهار داشت: در مقطعی به دلیل تحریم ها فروش نفت کم بود ولی امروز که فروش نفت افزایش یافته، قیمت آن کاهش یافته و همین باعث کاهش محدودیت درآمدی کشور شده است اما به رغم همه این محدودیت ها در سال 92 بودجه ای که به آموزش و پرورش اختصاص داده شد 14 هزار و 500 میلیارد توامان بود و این منابع در سال 95 به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافت البته 4 هزار میلیارد تومان نیز در روزهای آینده برای پاداش بازنشستگان فرهنگیان تخصیص خواهد یافت.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: آقای فانی این طرح را در آموزش و پرورش آغاز کردند و به رغم همه محدودیت ها اجرا شد که وزیر جدید باید تکمیل این طرح را پیگیری کند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر