کد خبر: 55586
A

نقوی حسینی: با ادامه تحریم‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تصمیم دیگری می‌گیریم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر هزینه‌های سنگینی را داده است، گفت: با ادامه‌ی تحریم‌ها ما هم برای مقابله با گروه‌های ترریستی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به کشورهای دیگر تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

نقوی حسینی: با ادامه تحریم‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تصمیم دیگری می‌گیریم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسین نقوی حسینی با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، گفت: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است.

وی افزود: افغانستان و پاکستان از جمله مکان‌های مهم و اولیه در انتقال مواد مخدر از کریدور عبوری ایران هستند که در این بین ایران برای مبارزه با عبور مواد مخدر به کشورهای غربی هزینه‌ها و خسارات بسیار بالای مالی و جانی داده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه کشورها و محافل بین‌المللی منصف اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران سد محکمی در مقابله با گسترش عمل اقدامات و عملیات‌ها و نفوذ تروریستی بوده است. ایران با گروه‌های تروریستی در شرق کشور مقابله کرده، گروه‌هایی که هر کدام بمب داشته و تلاش برای انجام عملیات‌های تروریستی در کشورهای دیگر را داشتند. ایران برای مقابله با آنها شهدا داده و هزینه کرده است، لذا طبیعی است که ایران از کشورهای مختلف به ویژه غربی و محافل و سازمان‌های بین‌المللی انتظار حمایت، تشویق و همکاری و پشتیبانی داشته باشد نه این‌که با تحریم و محدودسازی با ما همکاری نشود.

نقوی حسینی ادامه داد: طبیعتا باید کشوری همچون ایران که هزینه و خسارات مالی و جانی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم انجام داده است، مورد تشویق قرار گیرد. هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که با ایران برخلاف موازین بین‌المللی رفتار شود و به جای تشویق دچار محدودیت قرار گیرد، طبیعتا در چنین شرایطی دیگر نباید از ما انتظار مقابله و دادن هزینه را داشت، چون دلیل ندارد که با مواجه با تحریم و محدود سازی هزینه دهیم و نگذاریم مواد مخدر کامیون به کامیون به کشورهای غربی برود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی که ما در داخل کشور توان مقابله با تروریسم را داریم و یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه به شمار آمده و در داخل نیز می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی و مسائل داخلی را مدیریت کنیم، چرا باید هزینه مقابله با گروه‌های تروریستی که می‌خواهند به کشورهای غربی را بدهیم و در مقابل هم با تحریم و تهدید مقابله شویم، قطعا با ادامه روند ما هم تصمیم دیگری خواهیم گرفت./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر