کد خبر: 55619
A

ایران بزرگترین دموکراسی غرب آسیا است

معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین دموکراسی غرب آسیا نام برد و گفت: مشروعیت نظام ما، مشروعیت ولایت فقیه است.

ایران بزرگترین دموکراسی غرب آسیا است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد لاریجانی روز یکشنبه در شواری فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: انقلاب اسلامی ایران نشان داد بر اساس فقه اسلامی می توان نظام مدنی ایجاد کرد که ساز و کارهای دموکراتیک در آن جانمایی شده است.
وی ادامه داد : این انقلاب نشان داد مسئولان با رای مردم بالا می روند و پائین می آیند و این مهم دستاورد عظیمی است که غرب خیلی از آن می ترسد.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران حادثه ای بزرگ و تاریخی است ادامه داد: این انقلاب 2 جریان، اعم از بنا نهادن نظام مدنی جامع بر اساس فکر و مکتب اهلبیت (ع) و بیداری اسلامی در خارج از مرزهای کشور و در بین مسلمانان را ایجاد کرد، به نحوی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعظیم شعائر اسلامی در تمام کشورهای غربی گسترده تر شد.
لاریجانی به نخستین چالش پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: برخی این چالش را مطرح می کنند که در دنیای مدرن امروز، اسلام یک دین قدیمی است و نمی تواند پاسخگو باشد و این درحالیست که اسلام یک دین سرزنده است و با مسائل جدید هم نگرانی نداریم زیرا ملاک داریم و بر اساس کتاب و سنت مسائل را حل می کنیم.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: عقل در تفکر اسلامی و مکتب اهلبیت (ع) موضوع بسیار مهمی است و به همین دلیل به دلیل تحولات اسلامی بر اساس غیر مکتب اهلبیت (ع) نتوانستند نظام مدنی ایجاد کنند.
وی گفت: شبهه مطرح شده دیگر این بود که اسلام کهنه نیست اما مربوط به زندگی خصوصی است و حکومت باید سکولار باشد و در این رابطه باید گفت که این مساله، شعار مدرنیته در غرب است و در کشور ما نیز طرفدار دارد و برخی آن را تبلیغ می کنند.
به گفته لاریجانی اسلام دین جامعی است و برای کوچکترین موضوعات تا بزرگترین آنها تاکیدات دارد، پس اسلام، اسلام خانه و خصوصی نیست.
لاریجانی ادامه داد: شبهه دیگر درباره عدم جهان شمولی اسلام مطرح شده است که در این رابطه نیز باید گفت در مکتب اهل بیت (ع)، اسلام دینی جهان شمول است و عرب و عجم ندارد.
وی اضافه کرد: می گفتند اگر بخواهید بر اساس قوانین اسلام حکومت را پیش ببرید در مدت زمان کوتاهی عقب افتاده می شود اما امروز ایران اسلامی پیشرفته ترین کشور در علوم در غرب آسیا است و در حوزه های مختلف هسته ای ودیگر عرصه ها به دانش گسترده ای دست یافته ایم.
لاریجانی اظهارداشت: مکتب اهلبیت (ع) به عنوان یک پایه برای زندگی مدنی را باید هم خودمان درک کرده و هم آن را جا بیاندازیم زیرا مباحث بسیار جالبی در آن مطرح شده است.
وی با اشاره به اینکه عقل در زبان اهلبیت (ع) این است که نفع و ضرر خود را در میزان اسلامی تشخیص داده و بر اساس آن نفع عمل کنیم، گفت: یکی از خطرات این است که دشمن را نشناسیم. 

*** فتنه اقتصادی و بیان ناکارآمدی نظام از توطئه های غرب صهیونی علیه ایران است
معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه یادآور شد : غرب صهیونی برنامه های گسترده علیه ما دارد که یکی از آنها فتنه اقتصادی و دیگری نیز بیان ناکارآمدی نظام است و برای مقابله با توطئه های آنها باید دشمن و ادبیات وی را بشناسیم و این کار در زمانی که دسترسی او به خانه های ما افزایش پیدا کرده از اهمیت ویژه تری برخوردار است.
لاریجانی با اشاره به این مطلب که خط بنی امیه امروز نیز خط خیلی فعالی است، گفت: امروز خط بنی امیه را در بین شیعه انگلیسی، حکام آل سعود و داعش می بینیم.
وی ادامه داد: باید زندگی مدنی خود را به صورت اثباتی بسازیم زیرا مکتب اهلبیت (ع) سرمایه عظیمی برای ما است و باید آن را برای زندگی امروز مدرن کرده و عرضه کنیم.
لاریجانی همچنین به چالش معاندین نیز اشاره و بیان کرد : در حوادث سال 88 و آشوب های آن، خیلی ها نگران بودند که ممکلت رفت و دشمن با تمام سرمایه گذاری های خود فکر می کرد کار این مملکت تمام است اما توطئه غرب شکست خورد و آنها که غافلگیر شده بودند، تحلیل کردند که نتایج آن در مقالات تحلیلی آنها مطرح شده است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: سه موضوعی که در تحلیل های غرب برای شکست توطئه های غرب مطرح شده،از جمله شجاعت رهبر ایران بود و مطرح کردند رهبر ایران انسان شجاع و نترسی است و به میدان آمد و در نرفت، رکن دوم بصیرت و اعتماد مردم بود که زود تشخیص دادند و رکن سوم نیز موثر بودن رکن امنیتی به ویژه از سوی سپاه بود.
لاریجانی با بیان اینکه دعوای حقوق بشری ما سر این است که آیا ملت ایران حق دارد زندگی مدنی خود را بر اساس اسلام تسهیل کند یا نه، گفت : غرب می گوید نه و شما باید بر اساس اسناد حقوق بشری لیبرال حرکت کنید و مابقی دعواهای حقوق بشری ما فرعی است.

*** حیای زنان و غیرت مردان، هدف موشک های دشمنان است 
معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: مساله دیگر که دشمن روی آن عملیات انجام می دهد، موضوع عفت عمومی است و در این رابطه، عفت بر معیار اسلام که در مقیاس زندگی عمومی رایج است، تعریف می شود.
لاریجانی اظهارداشت: دشمنان، حیا در زنان و غیرت در مردان را با موشک هدف قرار داده اند و این بحث بسیار جدی است زیرا موضوع تدین و آینده ما را شامل می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر