کد خبر: 5562
A
رییس‌ جمهوری در دیدار وزیر خارجه توگو:

شرکت‌های توانمند ایرانی آماده مشارکت در پروژه های زیربنایی توگو هستند/ تروریسم هرگز ابزار خوبی برای رسیدن کشورها به اهدافشان در منطقه نیست

رییس‌ جمهوری در دیدار صبح امروز خود با وزیر خارجه توگو اظهار کرد: شرکت‌های توانمند ایرانی آماده مشارکت در پروژه های زیربنایی توگو هستند.

شرکت‌های توانمند ایرانی آماده مشارکت در پروژه های زیربنایی توگو هستند/ تروریسم هرگز ابزار خوبی برای رسیدن کشورها به اهدافشان در منطقه نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رییس‌ جمهوری در دیدار صبح امروز خود با وزیر خارجه توگو اظهار کرد: شرکت‌های توانمند ایرانی آماده مشارکت در پروژه های زیربنایی توگو هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه قاره آفریقا از جایگاهی با اهمیت و فضایی مناسب برای توسعه اقتصادی در سطوح منطقه ای و بین المللی برخوردار است، گفت: ایران و توگو می توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور، در راستای توسعه مناسبات دوستانه و گسترش همکاری‌های مشترک تهران – لومه استفاده کنند.

وی اظهارداشت: تروریسم هرگز ابزار خوبی برای کشورها برای رسیدن به اهدافشان در منطقه نبوده و نیست.
رییس جمهوری بر ضرورت مبارزه با تفکرات افراطی که با هدف جذب جوانان از سوی گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف انجام می گیرد، تاکید کرد و افزود: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریست‌ها باید متوقف شود و سازمان‌های بین‌المللی در اقدامی جدی و هماهنگ برای مبارزه با تروریسم به عنوان معضلی جهانی، ‌تصمیم‌گیری کنند.
روحانی در ادامه معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و توگو به بخش‌های خصوصی دو کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایرانی توانمندی های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و امور زیرساختی دارند و به خوبی قادرهستند در رقابت با شرکت‌های بزرگ خارجی، خدماتی با کیفیت بالاتر ارائه و در اجرای پروژه های زیربنایی مشارکت کنند.
وی با تأکید بر ضرورت رایزنی و همکاری ایران و توگو در سازمان‌های بین‌المللی برای حل و فصل مشکلات و معضلات جهانی، گفت: امروز به خطر افتادن صلح، ثبات و امنیت در جهان از یکسو و افراط ، خشونت و تروریسم از سوی دیگر ، دو چالش مهمی است که جامعه جهانی با آن روبرو است.
رابرت داسی وزیر خارجه توگو نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و نقطه نظرات مشترک میان ایران و توگو خواستار توسعه، تحکیم و تقویت روابط و گسترش همکاری‌های تهران – لومه با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور، شد.
وی رفع تحریم‌ها و ارتقای جایگاه بین المللی ایران را در راستای تقویت صلح جهانی برشمرد و افزود: تلاش‌های هوشمندانه و سیاست‌های دیپلماتیک ایران در مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به توافق همگان را تحت تأثیر قرار داده است.
وزیر خارجه توگو خاطرنشان کرد: امروز قاره آفریقا نه به قدرت‌های استعماری بلکه به مردم این منطقه تعلق دارد و آنان خواستار همکاری و گسترش مناسبات با کشورهای دوست، بویژه ایران هستند.
داسی همچنین بر گسترش همکاری‌های ایران و توگو در مسیر مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر