کد خبر: 55808
A

محمد علی وکیلی: استیضاح وزرای علوم و آموزش جدی است/ کاش استیضاح ظریف به صحن علنی مجلس می‌آمد

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: انتقاداتی زیادی به وزیر علوم وارد است و منتقدین و معترضین زیادی در مجلس بر استیضاح او اصرار دارند. در مورد وزیر آموزش‌وپرورش نیز به همین شکل است. استیضاح غلامی و آقای بطحایی در مجلس جدی است.

محمد علی وکیلی:  استیضاح وزرای علوم و آموزش جدی است/ کاش استیضاح ظریف به صحن علنی مجلس می‌آمد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی وکیلی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به موج جدید استیضاح وزرا، گفت: در هر استیضاحی اهداف سیاسی وجود دارد و استیضاح یک اقدام سیاسی است و نمی‌توان گفت که یک اقدام سیاسی هدف سیاسی ندارد. اما فرض این است که استیضاح ناظر به عملکرد است.

او در خصوص استیضاح وزرای علوم، آموزش و کشور در مجلس، تاکید کرد: انتقادات زیادی به وزیر علوم وارد است و منتقدین و معترضین زیادی در مجلس بر استیضاح او اصرار دارند. در مورد وزیر آموزش‌وپرورش نیز به همین شکل است و اعتراضاتی به ایشان وارد است. تعدادی از نمایندگان مجلس هم مدت‌ها است که به دنبال استیضاح وزیر کشور هستند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: استیضاح آقای غلامی وزیر علوم و آقای بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در مجلس جدی است.

وکیلی در خصوص چرایی به نتیجه نرسیدن استیضاح رحمانی فضلی، گفت: دلیل آن را باید از نمایندگان بپرسید.

او درباره تأثیر لابی‌ها در منتفی شدن استیضاح وزیر کشور، تاکید کرد: هر وزیری قصه لابی را دارد و معاون پارلمانی‌ها یکی از مهم‌ترین رسالتشان لابی برای عدم استیضاح است و اشکالی هم ندارد. معاونین پارلمانی مانند سفیر هستند و سفیر هر مملکتی در کشور میزبان مسئولیت دفاع از منافع کشور خود را دارد که البته در کنار این معاونین پارلمانی اقدامات دیگری نیز انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لابی‌هایی از هیات رئیسه مجلس برای منتفی شدن استیضاح وزیر کشور وجود ندارد. دلیلی ندارد هیات رئیسه بخواهد ورود کند.

او در پایان با اشاره به منفی شدن استیضاح وزیر امور خارجه گفت: کاش استیضاح ظریف به صحن علنی مجلس می‌آمد./اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر