کد خبر: 5588
A

آملی لاریجانی: آزادی بیان در ایران معقول و منطقی است

رئیس قوه قضائیه گفت: آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تبلیغات مسموم دشمنان، آزادی معقول و منطقی است و در کشور ما همه قوا و اشخاص نقد می شوند.

آملی لاریجانی: آزادی بیان در ایران معقول و منطقی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قوه قضائیه با اشاره به نقش رسانه ها در شکل دهی نظام فکری جامعه  افزود: هم اکنون بسیاری از مشکلات جامعه از طریق رسانه ها و همچنین صدا و سیما مطرح می شود و نقادی صورت می گیرد.
 
وی گفت : برخی، انتظارات را در بحث آزادی بالا می برند و معتقدند که آزادی های دیگری هم باید باشد در حالی که در هیچ کجای دنیا و در هیچ نظامی، آزادی مطلق نداریم زیرا آزادی ها با هم تزاحم می کند.
 
رئیس قوه قضائیه افزود: ممکن است آزادی یک شخص با شخص دیگر و آزادی یک گروه با گروه دیگر و یا نوعی آزادی با ارزش های اخلاقی و مصالح ملی تزاحم پیدا کند و این مسئله روشنی است و همه کشورهای دنیا قبول دارند که آزادی باید به نحوی محدود شود.
 
آیت الله آملی لاریجانی گفت: لذا شما می بینید در نظامی مانند نظام لیبرال دموکراسی وقتی بحث تاریخی هولوکاست را مخالف مصالح شان می بینند ، ممنوع می کنند.
 
وی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران پس از قبول قانون اساسی و اسلام باید چارچوب ها را رعایت کنیم و این رعایت به معنای جلو افتادن از آزادی ها نیست.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: بنای جمهوری اسلامی ایران براساس اصل دوم قانون اساسی، توحیدی است و در اصل سوم هم دولت ها موظف شدند ارزش های اخلاقی را در جامعه ترویج دهند و از همه مظاهر فساد و لاابالی گری جلوگیری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر