کد خبر: 55910
A

مرد ادعاهای تکذیب شده کیست؟!

بسیاری عادت کرده‌اند حرف‌های محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مشهد را طنز یا تجاهل‌العارف تلقی کنند؛ او که لقب «مرد ادعاهای تکذیب شده» را به دوش می‌کشد، هر از گاهی حرف‌های نه چندان راست و درستی را مطرح می‌کند که از فرط بزرگی خنده‌دار به نظر می‌آید .

مرد ادعاهای تکذیب شده کیست؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ او که در ماه‌های اخیر ادعای تکذیب شده‌ای چون دوتابعیتی بودن برخی مقامات، دوتابعیتی بودن سفیر جدید ایران در فنلاند، درخواست مقامات دولتی از مراجع تقلید برای راضی کردن رهبری برای مذاکره با امریکا، مذاکره ایران و امریکا در سطح کارشناسان وزارت خارجه در عمان و تهدید رئیس جمهوری به عدم برگزاری انتخابات سال 96 را مطرح کرده بود، اخیراً در توئیتی مدعی شد: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است.» کریمی قدوسی در ادامه نوشته خود برای شاهد این ادعا آورده است: «سران فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می‌روند و از سران فتنه دفاع می‌کنند.» هر چند تعطیلی یک هفته‌ای مجلس مزید بر علت شد تا اکثریت نمایندگان از کنار این اظهارنظر با بی‌تفاوتی بگذرند، و تنها یکی دو نماینده از جمله علیرضا رحیمی به این سخنان واکنش داشت که «وقتی نیمی از نمایندگان مجلس به دروغ به فروپاشی نظام متهم می‌شوند یعنی نیمی از ملت که پشتوانه نمایندگان هستند را در مقابل حاکمیت فرض کرده‌اید. شکستن همبستگی ملی، ریشه در انحراف فکری و خودمختار پنداری مقابل مردم دارد. دفاع از ولایت فقیه، ابزار تفرقه‌افکنی جماعتی شده است.» اما مروری گذرا بر محتوای شماری از اظهارات چهره‌های ارشد اصلاح‌طلب حکایت از آن دارد سخنان کریمی قدوسی اگر نگوییم بخشی از پازل رسانه‌ای-تبلیغاتی علیه اصلاح‌طلبان است، حداقل منافع کسانی که چنین مطلوبی دارند را خواسته یا ناخواسته تأمین می‌کند.
تهمت نخ‌نما شده «براندازی» به اصلاح‌طلبان که از مجلس ششم به بعد هر روز در شکل و شمایلی رخ  می‌نمود در ماه‌های بعد از انتخابات سال 88 به اوج خود رسید. در آن ایام شماری از اصولگرایان از سر دلسوزی و شماری از سر مچ‌گیری و فضاسازی از اصلاح‌طلبان می‌خواستند نسبت خود را با براندازان روشن کنند. در این میان استدلال اصلاح‌طلبان که «هر معترضی، برانداز نیست»، به همنوایی و همراهی با ساختارشکنان حمل می‌شد. حالا اما اصلاح‌طلبان زمان و زمانه را نه تنها برای اعلام زاویه خود با براندازان را مناسب دیده‌اند، بلکه به کرات تأکید می‌کنند مادام که اصلاحات هست، جایی برای برانداز و براندازی نیست. چنان‌که دوشنبه همین هفته جاری مصطفی تاجزاده یا همان «آقا مصطفیِ» اصلاح‌طلبان که بعد از انتخابات سال 88 بازداشت شد و 7 سال بعدی را در حبس گذراند، تأکید کرد: «علت این‌که سرنگون‌طلبان می‌گویند اصلاح‌طلبان یا باید به براندازان بپیوندند یا باید چنان بدنام شوند که از سپهر سیاسی کشور حذف شوند، این است که معتقدند تا اصلاحات در جامعه زنده است و تا حرف خاتمی در افکار عمومی پذیرش دارد، نه انقلاب در ایران شکل می‌گیرد و نه کشورهای خارجی می‌توانند در آن دخالت کنند.» سخنانی که در ماه‌های اخیر بویژه اعتراض‌های دی ماه سال گذشته به صورت جدی از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شد تا این حرف را به جامعه منتقل کند که اصلاح‌طلبان امروز نه مترادف و نه متضاد براندازی بلکه نقیض آن هستند./ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر