کد خبر: 56009
A

نماینده مجلس: مسلسل استیضاح را رها کنید

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر علوم عملکرد قابل قبولی داشته است، گفت: استیضاح های پشت سرهم و مسلسل وار در شرایط کنونی مطلوب و مفید نیست.

نماینده مجلس: مسلسل استیضاح را رها کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در شرایط فعلی براساس اختیارات، امکانات و بودجه‌ وزرا آن‌ها را قضاوت کنند، اظهار کرد: برخی وزرا باید عملکرد خود را تغییر دهند، چرا که از امکانات و اختیارات استفاده مطلوبی نکرده‌اند؛ اما برخی دیگر از وزرا با تمام توان و براساس امکانات و بودجه اختصاص داده شده به وزارتخانه مربوطه عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. 
وی در باره عملکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مدت زمان وزارت وی ، افزود: منصور غلامی در زمان وزارت خود فردی دور از حاشیه بوده و با تمام توان و استفاده از امکانات، اختیارات و بودجه عملکرد قابل قبولی را داشته است. 
سلیمی همچنین مطرح کرد: درصورتی که وزیر علوم موفق به پاسخگویی سوالات نمایندگان نشود، سرپرستی و نظارت به مدت 3 ماه بر اعمال این وزارتخانه وجود دارد .
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که انتخاب جایگزین وزیر دغدغه‌ بزرگی برای نمایندگان است، گفت: این موضوع نیاز به زمان زیادی دارد و در حال حاضر به نفع کشور نیست.
طرح استیضاح غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه ١۵ آبان ماه سال جاری با 80 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد. نبود برنامه و سیاست‌های کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف، بی توجهی به آموزش در دانشگاه ها و عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه های کشور و عدم به روز رسانی رشته‌های دانشگاهی ازجمله محورهای طرح استیضاح است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر