کد خبر: 56029
A
جهانگیری در دیدار سفیر ایران در هند:

افزایش همکاری تهران و دهلی نو به نفع دو کشور و منطقه است

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با بیان این که افزایش همکاری میان تهران و دهلی نو به نفع دو کشور و منطقه است، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه مناسبات ایران و هند در همه سطوح استفاده کرد.

افزایش همکاری تهران و دهلی نو به نفع دو کشور و منطقه است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز - شنبه - در دیدار سفیر ایران در دهلی نو افزایش سطح همکاری های دو کشور بزرگ ایران و هند را به نفع دو کشور و منطقه ارزیابی کرد و گفت: این همکاری ها می تواند به ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه کمک کند.
جهانگیری بر گسترش روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و هندوستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقا سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور شد.
وی با اشاره به سفر و دیدار رییسان جمهوری دو کشور ابراز اطمینان کرد که‌ تهران و دهلی نو می توانند با اتکا به منابع، دستاوردها و اهداف مشترک در حوزه های اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی گام های بلندی بردارند.
جهانگیری همچنین بر ضرورت پیگیری اجرایی شدن قراردادها و نیز تصمیمات کمیسیون مشترک ایران و هند از سوی سفیر ایران در این کشور تاکید کرد.
علی چگنی سفیر ایران در هند نیز گزارشی از محل ماموریت خود ارائه کرد.
ایران و هند در حوزه انرژی، معادن، فلزات و ساختارهای ارتباطی همکاری های موثری با یکدیگر دارند به نحوی که حجم تجارت دو کشور در سال 2017 بالغ بر 30 میلیارد دلار بوده است.
نقش بندر استراتژیک چابهار برای توسعه مناسبات ایران و هند بخصوص در دوران تحریم بسیار حائز اهمیت است و می تواند حجم تجارت دو کشور را بصورت چشمگیری افزایش دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر