کد خبر: 56156
A

گزارش مدیر کل سیاسی وزارت کشور از برنامه‌های لغو شده در روز دانشجو

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مخالفان نظام برنامه‌های امسال روز دانشجو را نمی پسندند، گفت: آنها انتظار داشتند برنامه ها به تلخی کشیده شود، اما بحمدالله برنامه ها به خوبی برگزار شد، اینکه این برنامه ها به تشنج و درگیری نیانجامید یک دستاورد است.

گزارش مدیر کل سیاسی وزارت کشور از برنامه‌های لغو شده در روز دانشجو

به گزارش دیده بان ایران، بهرام سرمست در نشست خبری که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه جلسه کمیسیون ماده 10به دلیل عدم حضور موجه برخی اعضا برگزار نشد؛ به منظور اطلاع رسانی، پیرامون مسائل "روز دانشجو" این جلسه برگزار شد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: در چارچوب مصوبه کمیسیون دانشجویی ، یکسری سیاست‌های کلی را به اعضای کمیسیون ، استانداری ‌ها و مسئولین وزارت علوم و بهداشت ابلاغ کردیم که محور این سیاست ها عبارت بود از  برای برگزاری مراسم گسترده و پر نشاط و با محتوای روز دانشجو در دانشگاه‌ها، به کلیه اعضای کمیسیون بویژه وزارت علوم و بهداشت نیز تاکید داشتیم تا مسائل و مشکلات رفاهی صنفی و دانشجویی را هم به موقع شناسایی کنند و هم به موقع مرتفع سازند.

سرمست افزود: تاکید کردیم تا کیفیت خدماتشان را برای تمام سال افزایش دهند. همچنین مسئولین با تشکل‌ها و دانشجویان جلسات هم‌اندیشی پرسش و پاسخ داشته باشند.

وی گفت: به استانداران و فرمانداران اعلام کردیم تا نشست های مشترکی با مسئولین دانشگاه برای تبادل نظر در راستای ارتقاء خدمات و  فضای نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها و رفع مشکلات دانشجویی و دانشگاه‌ها داشته باشند.

سرمست  با تاکید بر اینکه سیاست‌های کلی را به مسئولین اجرایی ابلاغ کردیم، گفت: یادآورشدیم که در برنامه ریزی های دانشجویی و دانشگاه‌ها اصل این است که وزارت‌خانه های مربوطه، هیئت‌های نظارت و شوراهای فرهنگی استقلال خود را حفظ کرده و از دخالت عوامل خارجی در دانشگاه‌ها پیشگیری شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: اصل قانون مندی و کسب مجوز از مراجع قانونی باید رعایت شود. تاکید بر این است که وقتی مراسمی مجوز می گیرد تا جای ممکن برنامه لغو نشود . تلاش بر این است که هر دو طرف بتوانند نظراتشان را بگویند، کرسی های آزاد اندیشی فعال شود . سیاست کمیسیون که ابلاغ می شود این است که توزیع عادلانه فرصت ها بین تشکل ها صورت بگیرد.


 سرمست همچنین تصریح کرد: مسئولین دانشگاه باید به بسط فضای آزاد سیاسی کمک کنند. این فرصت‌ها به صورت عادلانه بنا به درخواست تشکل‌ها به دانشجویان داده شود. اگر مسئولیتی داده شد تمام دستگاه‌ها متعهد شوند آن برنامه اجرایی شود و تلاش کنیم هیچ برنامه مجوز داری لغو نشود.

وی یادآور شد که دانشجویان باید در فضای آزاد به تبادل نظر بپردازند و حراست و مسئولین دانشگاه از به تشج کشیده شدن آن جلوگیری به عمل آورند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با تصریح اینکه بیش از هزار و صد و چهار برنامه در سراسر دانشگاه‌ها به اجرا گذاشتیم ، افزود: حدود ۵۰۰ سخنرانی ، ۳۴ مناظره،۹۱ پرسش و پاسخ،  ۴۱ تریبون آزاد، ۷۱ مورد همایش و۳۶۶ مورد سایر برنامه ها ائم از کرسی های آزاد اندیشی، مسابقات و نشست ها از جمله برنامه ها بوده است.

سرمست گفت: امسال نسبت به سال های گذشته برنامه های روز دانشجو ده درصد رشد داشته است که به نظر رشد معقولی می رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عدم حضور منتجب نیا، یکی از فعالین سیاسی اصلاح طلب و حسن عباسی یکی از فعالین اصولگرا در دانشگاه گفت: این برنامه لغو نشده است؛ هیئت عالی نظارت برای دانشگاه ها به آن  برنامه ها رای ندادند.

سرمست گفت: مجوز سخنرانی صادق زیباکلام در یکی از دانشگاه‌های کرمانشاه صادر شده بود اما آن تشکل دانشجویی پوسترشان را اصلاح نکرده بودند که منجر به لغو مجوزشان شد. ایشان در دانشگاه رازی کرمانشاه سخنرانی خود را انجام دادند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به لغو سخنرانی پزشکیان در تبریز نیز تصریح کرد: به دلیل مشاجره ای که بین پزشکیان و دانشجویان صورت گرفت، ایشان تشخیص دادند سالن را ترک کنند و ادامه ندادند، اما در همان برنامه مازنی نماینده تهران سخنرانی خود را انجام دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر