کد خبر: 56157
A

راه‌اندازی سامانه اعلام ممنوع الخروجی در انتظار دریافت مجوز قضایی

فرمانده نیروی انتظامی، خبر داد: ناجا در صورت دریافت مجوز قضایی می‌تواند سامانه اعلام اسامی افراد ممنوع الخروج را تا یک ماه آینده راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی سامانه اعلام ممنوع الخروجی در انتظار دریافت مجوز قضایی

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار حسین اشتری  در توضیح عدم راه‌اندازی سامانه‌ای که به موجب آن متقاضیان خروج از کشور از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع می‌شوند، گفت: افراد متقاضی خروج از کشور می‌توانند با کارت شناسی خود (کارت ملی) به دفاتر پلیس مراجعه و اطلاعات لازم در مورد ممنوع الخروجی را دریافت کند.

محدودیت اعلام ممنوع الخروجان بر روی سایت برخط

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه مرز شورای امنیت کشور سامانه‌ای بر خط برای درج اسامی اشخاص ممنوع الخروج باید راه‌اندازی شود تا همه به صورت مستقل بتوانند اطلاعات را از آن دریافت کنند اما با توجه به محدودیت درج سوابق برخی افراد هنوز عملیاتی نشده است.

راه‌اندازه سامانه اعلام اسامی ممنوع الخروجان منوط به دریافت مجوز قضایی

وی افزود: راه‌اندازی سامانه مذکور علاوه بر تامین زیرساخت‌های لازم نیازمند دریافت مجوز قضایی است، نیروی انتظامی از مجلس و قوه قضاییه نیز درخواست کرده تا اجازه راه‌اندازی این سامانه را بدهند تا افراد برای دریافت اطلاعات محدودیتی نداشته باشند.

                

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی می‌تواند در صورت دریافت مجوز قضایی سامانه درج اسامی اشخاص ممنوع الخروج تا یک ماه آینده راه‌اندازی کند.

گفتنی است بر اساس مصوبه کارگروه مرز شورای امنیت کشور، نیروی انتظامی از دی ماه سال 96 ظرف مدت حداکثر سه ماه با همکاری وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه نسبت به راه اندازی و مدیریت سامانه‌ای بر خط برای درج اسامی اشخاص ممنوع الخروج با ذکر علت ممنوع الخروجی و همچنین آدرس و شماره تلفن های مراجع صلاحیت دار برای پیگیری شهروندان اقدام نمایند.

گفتنی است؛ این سامانه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که شهروندان بتوانند با ورود اطلاعات شخصی درخواست شده از آخرین وضعیت امکان خروج از کشور یا عدم امکان آن، آگاه شوند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر