کد خبر: 56161
A

نماینده مجلس: نامه‌ای در خصوص تقویت بودجه دفاعی به دولت ارسال نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: کمیسیون در جلسات مشترک با مسئولان برنامه‌ریز حوزه دفاعی بر افزایش بودجه حوزه دفاعی ی تاکید کرده اما نامه‌ای به دولت برای تقویت بودجه این حوزه ارسال نکرده است.

نماینده مجلس: نامه‌ای در خصوص تقویت بودجه دفاعی به دولت ارسال نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ اردشیر نوریان در خصوص حوزه مرزبانی و حوزه دفاعی کشور، گفت: بودجه دفاعی موضوع مهمی است، اخیرا هم برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و رییس کمیسیون سفرهای متعددی به استان‌های مرزی داشته‌اند و از نزدیک مسائل و مشکلات مرزها را بررسی کردند، لذا این موضوعات را در زمان بررسی بودجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه مورد توجه قرار خواهیم داد.

لزوم توجه ویژه به بودجه حوزه دفاعی و مرزبانی

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای، تصریح کرد: موضوعات امنیتی کشور به ویژه‌ مسائل مرزی و مسائل مرتبط با آن در حوزه‌های دفاعی و امنیتی کشور اهمیت ویژه‌ ای دارد که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: بخشی از حوزه تامین امنیت مرزهای کشور نیازمند هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی است، طرح ها و برنامه‌های امنیتی برای اداره کردن حوزه مسائل مربوط مرز وجود دارد که باید اجرایی شود.

عدم امکانات مالی و پشتیبانی و تجهیز منابع علت اخلال در اجرایی برنامه‌های دفاعی و امنیتی

نوریان یادآور شد: برخی از آنها به خاطر عدم امکانات مالی و پشتیبانی و تجهیز منابع اجرایی نمی‌شود که باید بودجه لازم اختصاص داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس نامه درخواست افزایش بودجه دفاعی به مسئولان نزده است، گفت: تقویت بودجه دفاعی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی است، غفلتی صورت نگرفته کما اینکه ما قبل از اصلاحات لایحه بودجه 98 هم بر این موضوع تاکید داشتیم.

تاکید برتقویت بودجه دفاعی در جلسات مشترک با مسئولان دفاعی کشور

 وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی در جلسات مشترک با مسئولان برنامه‌ریز حوزه دفاعی بر افزایش بودجه حوزه دفاعی و امنیتی تاکید کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: بخشی از تامین امنیت در مرزهای کشور و تقویت حوزه دفاعی به روابط بین کشورها هم بستگی دارد از این رو وزارت امور خارجه و وزارت کشور با همسایگان روابط خوبی برقررار کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر