کد خبر: 5617
A

اوباما خطاب به آمریکایی‌ها: شما این فرصت را دارید که اولین رییس‌جمهوری زن آمریکا را انتخاب کنید

رییس‌جمهوری آمریکا از شهروندان این کشور خواست به کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو رأی دهند.

اوباما خطاب به آمریکایی‌ها: شما این فرصت را دارید که اولین رییس‌جمهوری زن آمریکا را انتخاب کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در جمع حامیان حزب دموکرات در میشیگان از آمریکایی‌ها خواست با دادن رأی به هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، تاریخ را بسازند و سیاست‌های نامطلوب دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه را رد کنند.

اوباما گفت: از شما می‌خواهم برای هیلاری کاری کنید که پیش‌تر برای من کردید.

وی ادامه داد: شما این فرصت را دارید که سیاستی ناهنجار، تفرقه‌آمیز و نامطلوب را رد کنید؛ سیاستی که ما را دچار پسرفت خواهد کرد. شما این فرصت را دارید که اولین رییس‌جمهوری زن آمریکا را انتخاب کنید.

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به بحران سال ۲۰۰۸ در کشورش به ویژه در حوزه صنایع خودروسازی، گفت: در صورتی که در انتخابات پیروز نشویم، تمام پیشرفت حاصل شده تباه می‌شود.

وی تصریح کرد: از شما می‌خواهم دقت داشته باشید زیرا انتخابی که در پای صندوق رأی خواهید داشت، واقعاً نمی‌تواند واضح‌تر از این باشد. دونالد ترامپ از نظر شخصیتی صلاحیت فرماندهی کل قوا را ندارد.

اوباما گفت: خبر خوب این است که شما نباید علیه چیزی رأی دهید. شما کاندیدایی دارید که ارزش رأی‌تان را دارد؛ کاندیدایی که هوشمند است، ثبات دارد، آزمون‌ها را پشت سر گذاشته، احتمالاً شایسته‌ترین فرد برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری است و رییس‌جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر