کد خبر: 5618
A

بزرگترین تدابیر امنیتی در نیویورک در روز انتخابات آمریکا

مقام‌های نیویورک اعلام کردند، در انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه) در آمریکا حضور "فوق‌العاده" نیروهای پلیس در خیابان‌ها اجرا شده است.

بزرگترین تدابیر امنیتی در نیویورک در روز انتخابات آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک در کنفرانس خبری خود گفت: برای ارتقای شرایط امنیتی مناسب تصمیم گرفتیم تا توانایی خودمان را برای مدیریت همزمان چندین منطقه افزایش دهیم. اجازه نمی‌دهیم که هیچ گونه تهدید امنیتی در روز انتخابات ما را بترساند و یا اینکه بخواهد روند انتخابات ما را مختل کند.

در همین حال کارلوس گومز، رئیس پلیس نیویورک اعلام کرد که بزرگترین استقرار نیروهای امنیتی در این شهر با استقرار بیش از ۵۰۰۰ افسر پلیس در داخل و اطراف شهر انجام شده است.

شهردار نیویورک همچنین بر این نکته تاکید کرد که کل جهان انتخابات آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند واداره پلیس نیویورک به صورت چشمگیری تلاش‌های ضد ترویستی خود را افزایش داده است.

او خصوصا به استقرار ۵۰۰ افسر نیروی ضربت اشاره کرد که قرار است نقش مهمی در روز انتخابات برای تامین امنیت رای دهندگان، شهروندان و نامزدهای انتخاباتی ایفا کنند.

او همچنین گفت که نیروهای امنیتی نیویورک سال گذشته توانایی آن را داشتند تا سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و ۱۷۰ تن از رهبران جهان را در جریان نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل مدیریت و کنترل کنند.

او همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی پلیس را در جریان قرار دهند. در همین حال رئیس پلیس نیویورک تاکید کرد که خیابان‌های منهتن از دوشنبه تا عصر سه شنبه بسته خواهد بود.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ جمهوری خواه هر دو نیویورک را برای گردهمایی‌های پس از بسته شدن حوزه‌های رای گیری انتخاب کردند.

جیمز اونیل، کمیسیونر پلیس هم گفت که مردم شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس خواهند بود که پیشتر هرگز چنین سابقه‌ای وجود نداشته است.

این مقام همچنین تاکید کرد که القاعده جمعه گذشته تهدیدی برای روز انتخابات آمریکا صادر کرده و این یکی از دلایل ارتقای تدابیر امنیتی است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر