کد خبر: 56270
A

عضو کمیسیون آموزش: دو سوم مدارس کشور نیازمند ساماندهی است/وضعیت بعضی مدارس تهران از نقاط محروم هم بدتر است/استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی می‌کنیم

یک نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به وضعیت ناایمن برخی مدارس عنوان کرد: غالب شهرها در این مورد دچار مشکل هستند. فکر نکنید تهران به این دلیل که پایتخت کشور است وضعیت خوبی در حوزه مدارس دارد؛ وضعیت برخی مدارس تهران حتی بدتر از بعضی نقاط محروم در کشور ماست.

عضو کمیسیون آموزش: دو سوم مدارس کشور نیازمند ساماندهی است/وضعیت بعضی مدارس تهران از نقاط محروم هم بدتر است/استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم احمدی لاشکی درباره وضعیت نامناسب و ناایمن مدارس کشور که گاهی خسارات جانی هم برای دانش‌آموزان به همراه دارد، اظهار کرد: در این باره لایحه‌ای که به مجلس آمد لایحه مناسبی نبود که این مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به آماری از مدارس کشور که با مشکلات عمرانی مواجه‌ هستند، گفت: ۳۳ درصد از مدارس در کشور ما تخریبی هستند و حدود ۳۰ درصد از مدارس هم نیاز به مقاوم‌سازی دارند. این به آن معناست که دو سوم از مدارس ما نیاز به ساماندهی در حوزه ساختمانی دارند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: این اعداد و ارقامی که در بودجه می‌گذارند، قطعا نمی‌تواند مشکلات این بخش را حل و فصل کند درن تیجه ما هم منتظر هستیم ببینیم با توجه به شرایط انقباضی بودجه به‌خاطر تحریم‌ها چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وضعیت فعلی مدارس رضایت نداریم، عنوان کرد: غالب شهرها در این مورد دچار مشکل هستند. فکر نکنید تهران به این دلیل که پایتخت کشور است، وضعیت خوبی در حوزه شرایط مدارس دارد؛ وضعیت برخی مدارس تهران حتی بدتر از بعضی نقاط محروم در کشور ماست.

نماینده مردم نوشهر با اشاره به درخواست عده‌ای از نمایندگان جهت انجام استیضاح وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش، گفت: این هفته استیضاح منصور غلامی وزیر علوم بررسی شد و استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را هم همین هفته بررسی خواهیم کرد.

احمدی لاشکی با اشاره به جلسه بررسی استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: یک جلسه برای بررسی این استیضاح مطرح کردیم که ده موضوع در دستور کار بررسی این استیضاح قرار داشت، پنج مورد را بررسی کردیم و پرسش و پاسخ‌ها را انجام دادیم و مابقی به هفته‌ آینده موکول شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نتیجه استیضاح وزیر علوم هفته آینده مشخص خواهد شد عنوان کرد: پس از اینکه پنج مورد باقی مانده از محورهای استیضاح را بررسی کردیم اگر همچنان بیش از ده نفر از نمایندگان بر نظر خود مبنی بر انجام استیضاح اصرار داشتند به هیات رئیسه اعلام می‌کنیم و اگر تعداد امضاها به کمتر از ده امضا برسد که منتفی خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر