کد خبر: 56353
A

روحانی مورد استقبال رسمی همتای ترک خود قرار گرفت/ اردوغان به فارسی خوشامد گفت

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در آنکارا مورد استقبال رسمی همتای ترک خود رجب طیب اردوغان قرار گرفت.

روحانی مورد استقبال رسمی همتای ترک خود قرار گرفت/ اردوغان به فارسی خوشامد گفت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روحانی که برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه عصر چهارشنبه وارد آنکارا شد ، امروز در محل کاخ ریاست جمهوری ترکیه از سوی طیب اردوغان به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

اردوغان به فارسی خطاب به روحانی خوشامد گفت و بعد از نواختن سرودهای رسمی دو کشور، دو رییس جمهور مذاکرات دوجانبه خود را آغاز کردند.

بعد از پایان مذاکرات دو جانبه مذاکرات هیاتهای رسمی آغاز خواهد شد.

روحانی را در این سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه، وزیر نفت و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی ایران همراهی می کنند.

قرار است در جریان این سفر اسناد مختلف همکاری بین دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به امضاء برسد.

روحانی قبل از سفر به آنکارا ، مواضع ترکیه و شخص اردوغان در ماه های اخیر در برابر توطئه تحریم آمریکا علیه ایران را خوب و قاطع خواند و گفت: ترکیه اهمیت خاصی برای ما دارد و به عنوان کشور دوست و مهم و تاثیرگذار در منطقه دارای اشتراکات زیاد فرهنگی و تاریخی و دینی هستیم.

به گفته روحانی در این سفر مباحث دوجانبه، منطقه ای، جهانی و بین المللی انجام خواهد شد و عمده مباحث مرتبط با همکاریهای اقتصادی بین دو کشور از قبیل بانکی، تجاری، مسائل انرژی، نفت و گاز نیز طرح و اسنادی امضاء خواهد شد.

ایده تشکیل شورای عالی روابط راهبردی دو کشور نتیجه اولین سفر دکتر روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و بر اساس آن رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط ۳۰ میلیارد دلاری را هدف گذاری کردند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در روزهای گذشته اعلام کرد، مهمترین برنامه سفر دکتر روحانی به آنکارا را پنجمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه تشکیل می دهد.

هفته گذشته نیز محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری برای تنظیم برنامه های سفر دکتر روحانی به آنکارا سفر و با مسوولان عالیرتبه ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر