کد خبر: 56388
A
معاون رئیس جمهوری :

بودجه سال آینده تاکید ویژه ای بر امور بانوان و خانواده دارد

معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده از اختصاص ردیف بودجه ویژه ای به حوزه بانوان و خانواده در بودجه سال آینده کشور برای ادارات کل امور بانوان استانداری ها خبر داد.

 بودجه سال آینده تاکید ویژه ای بر امور بانوان و خانواده دارد

به گزارش دیده بان ایران، معصومه ابتکار روز شنبه در بدو ورود به استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر به استان را دیدار با بانوان کارآفرین و نیز اورژانس اجتماعی 123 اهواز اعلام کرد و افزود: همچنین از خانه امن سلامت زنان و بند زنان زندان اهواز بازدید می شود تا از نزدیک اقدامات انجام شده در این بند مورد بررسی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ظهر امروز با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی استان دیدار خواهم داشت و در نشست ملی خانواده با حضور احزاب و دانشگاهیان استان شرکت می کنم.
وی با اشاره به اینکه این سفرها با هدف بررسی توانمندی ها و رفع مشکلات بانوان در امور مختلف به صورت دوره ای در استان های مختلف برگزار می شود، افزود: امروز در استان خوزستان برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه امور بانوان و خانواده اعلام خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و امور خانواده یادآور شد: یکی از مهم ترین رویکردها در دولت دوازدهم حرکت برنامه ای است که در این راستا استان ها همه سند خود برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان را تنظیم کردند و این سند باید در دستور کار استان ها قرار بگیرد.
ابتکار تصریح کرد: این سند منجر به بهبود وضعیت زنان خواهد شد، شاخص های مرتبط با این سند که با عدالت جنسیتی ارتباط مستقیمی دارد تدوین و بر اساس یک رویه برنامه ریزی شده ابلاغ شده است.
وی یاد آور شد: در بودجه سال آینده برای نخستین بار یک ردیف ویژه امور بانوان استان ها تعیین شده که از این طریق شاخص ها پایش می شود و تکالیف استان ها مورد بررسی قرار می گیرد .
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: می خواهیم یک حرکت خوب در راستای کاهش شکاف ها و فاصله ها و عدالت بیشتر در جهت توجه بیشتر به خانواده ها داشته باشیم./ایرنا

سایت معاونت زنان http://women.gov.ir/

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر