کد خبر: 56403
A

بهرام قاسمی: حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از ابتدا هم اشتباه بود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ورود و حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه و تنش زا بود و این مسئله همواره از عوامل اصلی بی ثباتی و نا امنی منطقه بوده است.

بهرام قاسمی: حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از ابتدا هم اشتباه بود

به گزارش دیده بان ایران به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، «بهرام قاسمی» در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اعلام خروج نیروی های آمریکایی از خاک سوریه اظهارداشت: اصولا ورود و حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه، غیر منطقی، تنش زا و التهاب آفرین بوده و همواره از عوامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه به شمار می رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بررسی دقیق تاریخ تحولات منطقه طی دهه های اخیر و تا امروز نیز نشان می دهد حضور عنصر خارجی با بهانه های مختلف در این منطقه مهم و حساس جز تنش و ناامنی و تشدید اختلافات ثمری نداشته است.
به گزارش ایرنا ، دونالد ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور از سوریه خارج می شوند.
وزیر خارجه آمریکا هم گفت تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه با مشورت مقامات عالی این کشور گرفته شده و او هم در این زمینه با رئیس جمهوری گفت و گو کرده و با آن موافق است.
بدنبال این تصمیم، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا که گفته می شود با ترامپ اختلاف نظرهایی داشته از سمت خود کناره گیری کرد و در متن استعفای خود خطاب به ترامپ نوشت:با توجه به اینکه شما حق دارید وزیر دفاعی داشته باشید که دیدگاه هایش با دیدگاههای شما در این خصوص و موضوعات دیگر همخوانی بیشتری دارد، فکر می کنم بهتر است من از سمتم کناره گیری کنم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر