کد خبر: 56405
A

اکبر اعلمی: مجلس فعلی خروجی شورای نگهبان است/ خود مجلسی‌ها اسیر پارتی‌بازی و سهمیه هستند/ مردم دیگر با «تکرار می‌کنم» دچار اشتباه نمی‌شوند/ روحانی عاقبت احمدی‌نژاد و خاتمی را دیده

مجلس موجود بیش از آنکه محصول و عصاره فضائل باشد، محصول خروجی رویکرد شورای نگهبان هم است.

اکبر اعلمی: مجلس فعلی خروجی شورای نگهبان است/ خود مجلسی‌ها اسیر پارتی‌بازی و سهمیه هستند/ مردم دیگر با «تکرار می‌کنم» دچار اشتباه نمی‌شوند/ روحانی عاقبت احمدی‌نژاد و خاتمی را دیده

به گزارش دیده بان ایران؛ اکبر اعلمی، نماینده مجلس ششم و هفتم با روزنامه آرمان گفتگو کرده و ضمن اعتراض به وضع ناگوار مجلس دهم، برای فرار از پاسخگویی اصلاح طلبان، شورای نگهبان را عامل این ضعف معرفی کرده است.  اعلمی همچنین می گوید: «رفتار اصلاح طلبان و دولت مورد حمایتشان به‌گونه‌ای بوده است که بعید می‌دانم که بار دیگر مردم با شنیدن اسم رمز "تکرار می‌کنم" دوباره دچار اشتباه شده و به لیست اشخاص و محافل اصلاح‌طلب رأی دهند.»

بخش هایی از اظهارات اعلمی را در ادامه خواهید خواند:

*از مجلسی که ترکیب نمایندگانش گاه ناشی از مسائلی غیر اصولی و صحیح مانند باندبازی و قبیله‌گرایی و... باشد و لیست غالب نمایندگانش برپایه خواست و اراده محافل سیاسی بیگانه با درد مردم و معطوف به دادوستدهای رایج با اتکا به روابط مریدی و مرادی بسته شود، نمی‌توان و نباید انتظار داشت به‌جای درگیری‌های حاشیه‌ای و گروکشی‌های سیاسی فریادرس مردم و موکلینشان بوده و به مشکلات اساسی آنان برسند.

*بسیاری از نمایندگان مجلس خود گرفتار همین مساله هستند و پارتی‌بازی‌ها در اطراف آنها هم چرخ می‌خورد و برای این منظور در نزد خیلی از وزرا و مدیران دستگاه سهمیه دارند. در این صورت رطب خورده نمی‌تواند دیگری را از خوردن رطب منع کند. از طرفی متاسفانه تعداد بسیار معدودی از نمایندگان مجلس با مسائلی پیوند خورده‌اند که سوال برانگیز است. حتی فایل صوتی یکی از آنها و اسناد تخلفات مالی دیگری در سطح وسیعی منتشر شد. آیا چنین نماینده‌ای می‌تواند در برابر عملکرد غیر قابل دفاع وزرا ایستادگی کند؟

*مجلس موجود بیش از آنکه محصول و عصاره فضائل باشد، محصول خروجی رویکرد شورای نگهبان هم است. بنابراین جای تعجب نیست که به قول آقای جنتی؛ بعضی از نماینده‌ها حتی یکبار قانون اساسی را نخوانده و با ابتدایی‌ترین مسائل مجلس آشنا نیستند و «شخصیت حقوقی» را با «شخصیت حقوق‌بگیر» اشتباه می‌گیرند و یا به‌قول باهنر به منافع ملی فکر نمی‌کنند. البته امثال این آقایان چو نیک بنگرند «پر خویش» را در این ساختار خواهند دید، لذا باید گفت «ز که نالیم که از شماست که برماست!»

*علاوه بر نماینده سراوان، کارمند گمرک، ارباب رجوع و مسئولان گمرک را در وقوع این «رویداد ناگوار» مقصر می‌دانم، نماینده، از آن رو مقصر است که علاوه بر توهین به کارمند، برای شخصیت خود احترام قائل نبوده و به‌گونه‌ای به گمرک مراجعه کرده بود که سبب شد آنگونه تحقیر شود، مسئولان گمرک را مقصر می‌دانم، زیرا کارمندان خود را به‌گونه‌ای توجیه نکرده‌اند که در برخورد با نمایندگان مجلس حرمتشان و «شخصیت حقوقی» آنان را محترم و محفوظ بدارند و لااقل به‌خاطر شخصیت حقوقی آنها که وکالت ملت است، با او محترمانه‌تر برخورد کنند. ارباب رجوع را مقصر می‌دانم که آگاهانه و غیرمسئولانه به یک نماینده مجلس اهانت کرد.

*رفتار اصلاح طلبان و دولت مورد حمایتشان به‌گونه‌ای بوده است که بعید می‌دانم که بار دیگر مردم با شنیدن اسم رمز «تکرار می‌کنم» دوباره دچار اشتباه شده و به لیست اشخاص و محافل اصلاح‌طلب رأی دهند.

*آقای روحانی از پل گذشته و دیگر نیازی به رأی مردم ندارد تا انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر جهت بهبود اوضاع از خود نشان دهد. وانگهی از سرنوشت روسای جمهور پیشین آگاه است و حال که نتوانسته رضایت مردم را جلب کند، همه تلاش خود را مصروف تامین رضایت اشخاص و طیف اصولگرایان کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر