کد خبر: 56406
A

فعال اصلاح طلب: وضع مجلس و شورا تقصیر خاتمی نیست!/ در انتخابات از شخصیت رییس دولت اصلاحات سوءاستفاده شد

متأسفانه با وجود اینکه اصلاح طلبان برای حمایت و همچنین حفظ دولت آقای روحانی همه نوع هزینه ای را متحمل شدند ولی دولت و در راس آن رئیس دولت، چندان توجهی به اصلاح طلبان و مطالبات اصلاح طلبی نداشت. آقای روحانی نه تنها وامدار اصلاح طلبان نمی داند، بلکه حمایت از دولت را وظیفه شرعی و سیاسی اصلاح طلبان می داند!

فعال اصلاح طلب: وضع مجلس و شورا تقصیر خاتمی نیست!/ در انتخابات از شخصیت رییس دولت اصلاحات سوءاستفاده شد

جلال جلالی زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب کرد معتقد است: وزرای آقای روحانی تنها به دنبال حفظ پست و مقام خود هستند و در این راه از هر روشی استفاده می کنند؛ حتی از رویه های غلطی که در دوران آقای احمدی نژاد باب شد و بر اساس آن وزرا با باج دهی به نمایندگان مجلس، کار خود را خود را پیش می بردند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از تابناک؛ این نماینده مجلس ششم  یکی از دلایل اصلی ناکارآمدی اقتصادی و نارضایتی صنفی و امثالهم را دخالت قوه مقننه در امور قوه مجریه دانسته و تصریح کرد: متأسفانه در انتخابات مجلس افرادی با عنوان اصلاح طلب وارد مجلس شدند که چندان با مشی اصلاح طلبی همخوانی نداشتند.

در انتخابات مجلس از شخصیت آقای خاتمی سوءاستفاده شد

عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب «اتحاد ملت» با تأکید بر اینکه مواضع وی شخصی بوده و ارتباطی با حزب متبوعش ندارد، ادامه داد: متأسفانه در انتخابات مجلس دهم و همچنین شوراهای اسلامی از شخصیت آقای خاتمی سوءاستفاده شد و با زدوبندهای سیاسی و مناسبات ناسالم یا به واسطه ژن خوب، افرادی وارد مجلس شدند که نه تنها اعتقادی به اصلاح طلبی نداشتند بلکه بعد از کسب کرسی نمایندگی مجلس تحت عناوینی همچون مستقلین و ولایی در فراکسیون های دیگر فعال شدند.

این استاد دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه «نحوه بسته شدن لیست ها در انتخابات و عملکرد صعب فراکسیون منتسب به اصلاحات، موجب بدبینی مردم به اصلاح طلبان می شود» تأکید کرد: البته اصلاح طلبان همیشه در آستانه انتخابات مجلس با شرایط خاصی مواجه شده و معمولا در شهرستانها مجبور می شوند نهایتا از افرادی حمایت کنند که کارنامه روشن اصلاح طلبی نداشته با چندان به مشی اصلاح طلبی پایبند نبودند.

جلالی زاده با رد گزینه تحریم انتخابات، خاطرنشان کرد: من معتقد هستم اصلاح طلبان تا زمانی که از بابت نظارت استصوابی و رد صلاحیت نگرانی دارند، نمی توانند درست در عرصه انتخابات مجلس فعالیت داشته باشند. با این حال چون حضور در انتخابات برای گسترش جامعه مدنی و آگاهی طبقات و قشرهای مختلف جامعه با حقوق اساسی خود را ضروری می دانم، پیشنهاد می کنم که اصلاح طلبان در ایام انتخابات یک منشوری را تهیه کنند و افرادی که به آن منشور پایبند بوده و همچنین آن را قبول دارند، در لیست قرار دهند. در این صورت امکان بررسی عملکرد و تطبیق فعالیت نمایندگان اصلاح طلب با منشور مورد نظر و پاسخگویی به افکار عمومی نیز فراهم می شود.

روحانی محالفان اصلاحات را بر سمت های مهم گمارده است

عضو شورای مرکزی حزب «اتحاد ملت» با انتقاد از عملکرد دولت، عنوان کرد: متأسفانه با وجود اینکه اصلاح طلبان برای حمایت و همچنین حفظ دولت آقای روحانی همه نوع هزینه ای را متحمل شدند، ولی دولت و در رأس آن رئیس دولت چندان توجهی به اصلاح طلبان و مطالبات اصلاح طلبی نداشت. آقای روحانی نه تنها خود را وامدار اصلاح طلبان نمی داند، بلکه حمایت از دولت را وظیفه شرعی و سیاسی اصلاح طلبان می داند!

استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: با توجه به شرایط سیاسی کشور و بی مهری های دولت به اصلاحات و عدم استفاده از نیروهای اصلاح طلب و همچنین پاسخگو نبودن در قبال مطالبات اصلاحات می طلبد که اصلاح طلبان شفاف تر از گذشته در قبال عملکرد دولت پاسخگو باشند. انتظار این است که اگر دولت در راستای برآورده کردن مطالبات اصلاحات قدم برداشته به مردم گفته شود و اگر هم برعکس آن بوده به صورت شفاف و روشن با مردم در میان گذشته شود.

جلالی زاده ادامه داد: البته اظهرمن الشمس است که آقای روحانی نه تنها از نیروهای اصلاح طلبان استفاده نکرده که بلکه در بسیاری مواقع چهره هایی را بر سمت های مهم گمارده است که مخالف اصلاحات هستند.

روحانی حتی به اقلیت ها وقت ملاقات نمی دهد

نماینده اسبق مردم سنندج، یکی دیگر از ایرادهای وارده به دولت را بی توجهی به مطالبات اقلیت ها و قومیت ها خواند و گفت: در دور اول ریاست جمهوری آقای روحانی، تنها یک سفیر از اهل تسنن منصوب و رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان تأسیس شد. اما در دور دوم ایشان هیچ اتفاقی نیفتاد. حتی کوچک ترین قدمی برداشته نشد. این در حالی است که ریاست جمهوری آقای روحانی بدون شک مدیون اقوام و اقلیت هاست. کردستان با 73 درصد و سیستان و بلوچستان با 72 درصد آرا تاثیر بسزایی در پیروزی آقای روحانی داشت، اما بی توجهی ایشان به حدی رسیده است که حتی وقت ملاقات هم به اهل تسنن و کردها نمی دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر