کد خبر: 56485
A
بختیار در نطق میان دستور:

جریانی برای پیروزی در انتخابات آتی، همه ناکارآمدی‌ها را به گردن مجلس دهم می‌اندازد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هم اکنون با جریانی مواجه هستیم که تمامی ناکارآمدی‌ها را به گردن مجلس دهم می‌اندازد تا در انتهای سال آتی بتواند برنده انتخابات باشد که این رویکرد موجب سلب اعتماد عمومی از همه جریان‌های سیاسی شده است.

جریانی برای پیروزی در انتخابات آتی، همه ناکارآمدی‌ها را به گردن مجلس دهم می‌اندازد

به گزارش دیده بان ایران، علی بختیار امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان‌دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت:‌ مقام معظم رهبری فرمودند مجلس یک مرکز اساسی و تعیین‌کننده برای انقلاب است. نمایندگان و ملت ایران مستحضر هستید به منظور پاسخگویی حدود سه ماه است فراکسیون پاسخگو تشکیل شده است و در این مدت پرسش‌هایی مطرح شده است.

وی با اشاره به پرسش‌هایی که از سوی مردم مطرح شده و به فراکسیون پاسخگو نیز مربوط می‌شود، اظهار کرد: یکی از این پرسش‌ها این است که آیا نمایندگان طبق اصل ۸۴ قانون اساسی به سهولت می‌توانند درباره همه مسائل مملکت اظهارنظر کنند؟ سوال دیگر این است که آیا کمیسیون‌ها و هیات رئیسه و... همگی به وظایف خود به درستی عمل کرده‌ایم و دیگر اینکه آیا مجلس پاسخگوی نیازهای مردم و کشور است و در این بازه زمانی توانایی حل مشکلات را دارد. 

این عضو فراکسیون امید در بیان پرسش‌هایی دیگر ابراز داشت: آیا مجلس از هم‌اکنون وارد کارزار انتخابات شده و نمایندگان تحت تاثیر این فضا قرار گرفته‌اند؟ آیا نمایندگان بیشتر از آنکه خود را در برابر خدا پاسخگو بدانند به دنبال تایید هستند؟ 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: ما هم اکنون با جریانی مواجه هستیم که تمامی ناکارآمدی‌ها را به گردن مجلس دهم می‌اندازد تا در انتهای سال آتی بتواند برنده انتخابات باشد که این رویکرد موجب سلب اعتماد عمومی از همه جریان‌های سیاسی شده است.

رئیس فراکسیون پاسخگو اظهار کرد: پاسخ به سوالات برای تقویت مجلس و در راس امور قرار گرفتن مجلس ضروری است اما بعضی باید بدانند این رویکرد لطمه به نظام و انقلاب خیانت به خون شهدا است. 

بختیار با اشاره به قرار داشتن کشور در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب گفت: یکی از مشکلات کشور بحث اقتصاد و وابستگی به نفت است اما الان که مواجه با کاهش قیمت و صادرات نفت هستیم فرصتی برای پرداختن به زیرساخت‌ها فراهم شده است. فساد در اقتصاد بلای جان این کشور شده است. امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند عاملان فساد باید رسوا شوند. 

نماینده مردم گلپایگان تصریح کرد: زمانی می‌توانیم در مقابله با فساد موفق شویم که هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد نداشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه عمده بازنشستگان در رنج و سختی به سر می‌برند، گفت: به این موضوع رسیدگی نمی‌شود و در مقابل ما با مدیران بازنشسته‌ای مواجه هستیم که با قراردادهای ۶۴ ساعتی مشغول به کار می‌شوند و پاداش بازنشستگی ششصد میلیونی دریافت می‌کنند اما مردم برای شغل به ما مراجعه می‌کنند و ما در برابر آنها احساس شرمندگی داریم.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان گفت: هرچند بنده در این استعفا آنها را همراهی نکردم اما به تصمیمات آنها احترام گذاشتم. دلیل عدم همکاری بنده نیز مسائل سیاسی و حزبی نبود بلکه مشکل زاینده‌رود و آب کشور منطقه‌ای نیست و مسئله‌ای جدی برای کشور است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر