کد خبر: 56497
A

توضیحات امیرآبادی درباره چگونگی انتشار فیلم جلسه غیررسمی درباره نماینده سراوان/ نمی دانم این فیلم چگونه در اختیار BBC قرار گرفته است

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که طبق گفته علیم یارمحمدی، او فیلم جلسه غیررسمی مجلس را در اختیار درازهی گذاشته بنابراین مسئولیت سایر موارد همچون پخش برعهده ایشان بوده است.

توضیحات امیرآبادی درباره چگونگی انتشار فیلم جلسه غیررسمی درباره نماینده سراوان/ 
نمی دانم این فیلم چگونه در اختیار BBC قرار گرفته است

به گزارش دیده بان ایران، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران درباره انتشار فیلم جلسه غیررسمی مجلس درباره حواشی مربوط به نماینده سراوان، گفت: همان روزی که فیلم جلسه پخش شد، بعضی از کارمندان مجلس شورای اسلامی به ما گفتند که آقای علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان اقدام به فیلمبرداری از جلسه کرده است. من امروز درباره این موضوع از وی سوال کردم. یارمحمدی به من گفت که ما با آقای درازهی، نماینده سراوان هماهنگ کرده بودیم که بخشی که او از مردم عذرخواهی می کند را پخش کند، او همچنین گفت که کل فیلم را در اختیار آقای درازهی گذاشته است بنابراین مسئولیت سایر موارد همچون پخش برعهده ایشان بوده است و من فقط از جلسه فیلمبرداری کرده ام.

وی اضافه کرد: هیات رئیسه مجلس باید این مسئله را به بحث بگذارد ولی بیشتر مسئولیت در این قبیل موارد بر عهده هیات رئیسه مجلس است، نکته قابل تامل این است که جلسه مذکور، جلسه غیرعلنی محسوب نمی شود چرا که جلسه غیرعلنی دارای مقدماتی است و باید در هیات رئیسه تصمیم گیری شود ولی آن روز صبح پیش از آنکه آقای لاریجانی زنگ جلسه علنی را بزند، جمعی از نمایندگان سروصدا به پا کردند و حالت تشنج در صحن ایجاد شد به همین دلیل آقای رئیس اجازه داد تا بعضی نمایندگان در این جلسه صحبت کنند و از آقای درازهی خواستند تا توضیح دهد که چه اتفاقی رخ داده است.

امیرآبادی ادامه داد: نمایندگان آن روز می گفتند که فیلم پخش شده در شبکه های اجتماعی، تقطیع شده است به همین جهت آقای لاریجانی در جلسه غیررسمی این مسئله را بررسی کرد. بنابراین، این جلسه با جلسه غیرعلنی متفاوت است چراکه جلسه غیرعلنی دارای مقدماتی است و بعضا در آن تصمیماتی اتخاذ می شود. صبح آن روز از حدود ساعت ۶:۳۰ دقیقه آقای دژپسند در فراکسیون ولایی حضور داشت، در جریان جلسه غیر رسمی به آقای لاریجانی گفت که وزیر هم در مجلس است، ایشان گفتند که در جلسه حاضر شوند و اظهارات نمایندگان را استماع کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جملاتی که در فیلم مذکور خطاب به هیات رئیسه مجلس مطرح می شود، نیز گفت: نماینده ای که جملات ناشایستی درباره هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به کار برد هم مشخص شده است ولی ما چون حرف مطرح شده خطاب به هیات رئیسه بوده، نام او را اعلام نمی کنیم ولی اگر مسئله خطاب به مردم مطرح شده بود، قطعا نام این نماینده را اعلام عمومی می کردیم.

امیرآبادی همچنین در مورد چگونگی انتشار فیلم جلسه غیرعلنی از سویBBC  گفت: اینکه چگونه این فیلم در اختیار این شبکه ماهواره ای قرار گرفته است را نمی دانم ولی آنچه که آقای یارمحمدی گفته، این است که این فیلم را در اختیار آقای درازهی گذاشته و پخش این فیلم از سوی ایشان صورت گرفته است ولی جزئیات این موضوع و چگونگی پخش این فیلم را باید از شخص نماینده بپرسید./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر