کد خبر: 56522
A

چرا قالیباف و جلیلی به جلسات شورای وحدت اصولگرایان نمی‌روند؟

بخشی از اصولگرایان بعد از عدم توفیق در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر برای همگرایی دنبال تعریف سازوکاری مناسب می گردند، تا ضمن ماندگاری، خروجی کار مورد رضایت و حمایت همه گرایش ها و مجموعه ها باشد. بر همین اساس با وجود یک سال و اندی تا انتخابات مجلس، شورای وحدت با حضور شخصیت‌های طراز اول همچون محسن رضایی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و حدادعادل تشکیل شد در روزهایی که تصور می شد بخشی از اصولگرایان گام های مقدماتی را برای همگرایی محکم برداشتند و در حال ورود به فاز اصلی کار تشکیلاتی برای انتخابات مجلس هستند، گویا یک دفعه ۱۸۰ درجه اوضاع برخلاف میل آنها عوض شد. هرچند میرتاج الدینی ترجیح داد درباره آینده شورای وحدت سخنی نگوید اما شواهد و قرائن نشان می دهد که این مسئله مشکل مهم و بزرگی برای عوامل دست اندرکار شورای وحدت محسوب می شود چون طبق اخبار حاصله سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف نیز از ادامه حضور در جلسات این شورا خودداری کردند.

چرا قالیباف و جلیلی به جلسات شورای وحدت اصولگرایان نمی‌روند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ این شورا که گفته می شود علیرضا زاکانی به عنوان بازوی اجرایی وظیفه جمع کردن اصولگرایان را بر عهده گرفته، جلسات مرتب و منظمی را داشت تا آنکه در فضای مجازی خبر از توقف این جلسات منتشر شد. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه تلویحا این خبر را تأیید کرد و گفت: نشنیدم در آذر جلسات برگزار شده باشد ولی پیش از این طبق روال معمول جلسات برگزار می شد.

اما در عین حال سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روایت دیگری داشت، او از اعلام زمان آخرین جلسه شورای وحدت امتناع کرد اما گفت: «جلسات شورای وحدت کنسل نشده و تشکیل می شود. حتی برخی طیف های اصولگرا که در شورای تصمیم گیری جمنا حضور نداشتند، در حرکت جدید شرکت خواهند کرد چون حرکت جدید نوعی حرکت ارتقای یافته جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا جمنا است».

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره سرنوشت شورای وحدت بعد از انتصاب سید ابراهیم رئیسی بر ریاست قوه قضاییه گفت: « تا زمانی که این خبرها به صورت رسمی اعلام نشود نمی توان درباره آن صحبت کرد فلذا من در مورد اصل خبر مطلبی را نمی گویم اما این را می گویم که آقای رئیسی یکی از شخصیت های انقلابی و مقبول در جریان اصولگرا است و در هر حال می تواند نقش ایجاد انسجام و همگرایی میان نیروهای این جریان را ایفا کند».


در روزهایی که تصور می شد بخشی از اصولگرایان گام های مقدماتی را برای همگرایی محکم برداشتند و در حال ورود به فاز اصلی کار تشکیلاتی برای انتخابات مجلس هستند، گویا یک دفعه ۱۸۰ درجه اوضاع برخلاف میل آنها عوض شد. هرچند میرتاج الدینی ترجیح داد درباره آینده شورای وحدت سخنی نگوید اما شواهد و قرائن نشان می دهد که این مسئله مشکل مهم و بزرگی برای عوامل دست اندرکار شورای وحدت محسوب می شود چون طبق اخبار حاصله سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف نیز از ادامه حضور در جلسات این شورا خودداری کردند.

بررسی همه جانبه مسئله نشان می دهد که مشکل یادشده قابل کتمان و چشم پوشی نیست و هر چه زودتر باید راه برون رفتی برایش یافت. حالا اینکه سازوگار آینده چه خواهد بود، دوباره همه به جمنا برمی گردند یا شورای وحدت با ترکیب دیگری برگزار خواهد شد؟ سئوالاتی است که گذر زمان مشخص می کند./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر