کد خبر: 56569
A

سلیمی: اگر وزیر مربوطه شلاق می‌خورد دیگر کسی جرات نمی‌کرد تخطی کند/ بودجه اختصاص یافته به نقاط محروم کجا هزینه می‌شود؟

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص اهتمام به موضوع سیستم گرمایشی مدارس محروم بیان کرد: ندارند اگر این اعتبار گازی که به بحث سیستم گرمایشی مدارس اختصاص داده شده در جای خود هزینه شود همه مشکلات این موضوع یکساله برطرف می‌شود.

سلیمی: اگر وزیر مربوطه  شلاق می‌خورد دیگر کسی جرات نمی‌کرد تخطی کند/ بودجه اختصاص یافته به نقاط محروم کجا هزینه می‌شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی در خصوص حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان بیان کرد: چند نکته در این خصوص وجود دارد، مجلس در خصوص سیستم گرمایشی مدارس یک بودجه در اختیاردولت قرار داده است، سوال این است که این بودجه به چه اندازه تخصیص پیدا کرده است؟ بعد از حادثه شین آباد به مجلس گزارش دادند که کلیه مشکلات سیستم گرمایشی مدارس حل شده است.

وی افزود: وقتی به ما چنین گزارشی داده می‌شود و بعد از آن چنین حوادثی را می‌بینیم برای ما ابهام به وجود می‌آید که چطور می‌شود این گونه به مجلس گزارش داده‌ می‌شود؟ این نحوه گزارش دادن برای ما غیرقابل باور است. سوال دیگر این است که اگر وزارتخانه به این مشکل اعتقاد دارد چرا در لایحه بودجه ای که از دولت به مجلس می‌آید یک ردیف و یک اعتبار مشخص برای این موضوع قائل نمی‌شود؟ آیا این مسئله و جان مردم ارزش ندارد؟ بالاتر از جان مردم چه داریم؟ وزارت آموزش و پرورش برای اعتبار و ردیف این موضوع در لایحه بودجه باید در هیات دولت دفاع کند. ما باید فریاد وزیر را در این خصوص بشنویم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که با نجابت می‌توانیم حق و حقوق بخش آموزش و پرورش را از بوجه عمومی بگیریم، این تصور دقیقی نیست، این تصور باید اصلاح شود، متاسفانه این حوادث در نقاط محروم ایجاد می‌شود، از شین آباد تا زاهدان، ما 3 درصد درآمد نفتی را به مناطق محروم تخصیص داده‌ایم، این بودجه نقاط محروم کجا هزینه می‌شود؟ مجلس مصوبه دارد به هر مقداری که خانوارها گاز مصرف می‌کنند بخشی ازدرآمد آن به بحث گرمایشی مدارس اختصاص پیدا کند، برخی از موارد این موضوع انحراف پیدا کرد، چرا دیوان محاسبات افرادی را که در انحراف این موضوع نقش داشتند را به دادگاه معرفی نکرد؟

سلیمی عنوان کرد: اگر یک یا دو سال دیوان محاسبات وزیر مربوطه را به دادگاه معرفی می‌کرد و وزیر مربوطه شلاق می‌خورد دیگر کسی جرات نمی‌کرد از بودجه مصوب تخطی کند، متاسفانه برخی از همان کسانی که مجری قانون هستند بودجه را گوشت قربانی کردند، بودجه را هرطور که دوست دارند هزینه می‌کنند و توجهی به مصوبات قانونی ندارند؛ اگر این اعتبار گازی که به این موضوع اختصاص داده شده در جای خود هزینه شود همه مشکلات این موضوع یکساله برطرف می‌شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر