کد خبر: 56612
A

یزدی‌ها خواستار معرفی سریعتر استاندار و شهردار شدند

معرفی نشدن استاندار، فرماندار و شهردار از سوی وزارت کشور، چالش جدی برنامه‌های توسعه‌ای یزد است و مردم استان قربانیان این چالش هستند.

یزدی‌ها خواستار معرفی سریعتر استاندار و شهردار شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ «غلامعلی سفید» رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به بلاتکلیفی برنامه‌های عمرانی و توسعه ای شهر یزد به دلیل آغاز بکار نشدن شهردار جدید، ‌اظهار داشت:‌ اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد به احترام وزارت کشور و همچنین برای پیشرفت حرفه‌ای «مهدی جمالی‌نژاد» با وجود نارضایتی برخی از اعضا با استعفای شهردار وقت یزد موافقت کردند.

وی با بیان اینکه بعد از مشخص کردن سرپرست شهرداری رایزنی‌ها و جلسات مشاوره مختلف برای انتخاب شهردار جدید آغاز و درنهایت تصمیمات به «مجتبی فرهمند» به عنوان گزینه جوان، بومی و متخصص شهرداری شهر میراث جهانی ختم شده است، افزود: ‌طبق قانون، وزارت کشور باید طی 10 روز بعد از معرفی شهردار جدید نظر مثبت یا منفی خود را به انتخاب اعضای شورای شهر اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حق قانونی شورای شهر برای اعتراض و یا قبول نظر وزارت کشور در مورد شهردار انتخابی،‌گفت:‌ خوشبختانه انتخاب فرهمند به عنوان شهردار جدید یزد با موافقت تمام اقشار فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و بازاری مواجه شده است.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه با وجود گذشت 40 روز از معرفی شهردار جدید یزد به وزارت کشور گذشته، تصریح کرد: هنوز به شورای اسلامی هیچ پاسخی داده نشده و ما همچنان منتظر اعلام نظر وزارت کشور در این باره هستیم./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر