کد خبر: 56613
A

عضو فراکسیون امید مجلس: استیضاح وزیران در امور اجرایی کشور وقفه ایجاد می کند

عضو فراکسیون امید مجلس، استیضاح وزیران دولت را موجب وقفه در امور اجرایی کشور دانست و گفت: موانع و گره های موجود در وزارتخانه ها، نه شکلی بلکه محتوایی هستند و با استیضاح وزیران برطرف نمی شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس: استیضاح وزیران در امور اجرایی کشور وقفه ایجاد می کند

به گزارش دیده بان ایران، قاسم میرزایی نکو نماینده مردم تهران در این رابطه گفت: با استیضاح وزیران مخالف هستم، زیرا جابجایی و یافتن گزینه مناسب و معرفی آن به عنوان وزیر، فرآیندی زمان بر است و موجب وقفه در امور اجرایی کشور می شود.
این نماینده مجلس همچنین گفت: استیضاح زمانی ضرورت دارد، که وزارتخانه ای با مسائل ومشکلاتی درگیر باشد که برای رفع و اصلاح آنها هیچ راه حلی جز استیضاح وزیر برای آن متصور نباشد.
وی در خصوص موضوع استیضاح وزیران علوم و جهاد کشاورزی افزود: وزیر و مدیران مشغول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرانی متخصص و با تجربه هستند، اگر با وجود این نیروهای متخصص، کارها به نتیجه مطلوب نمی رسد، باید به دنبال گره هایی بگردیم که در مسیر تحقق اهداف و پیشبرد مناسب برنامه های این وزارتخانه، مانع ایجاد می کند؛ موانع موجود نه شکلی بلکه محتوایی هستند و باید به دنبال یافتن و برطرف کردن آنها باشیم.
این نماینده مجلس در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای محمود حجتی از معدود وزیرانی است که با ارتقای سطح تولید گندم و موارد مشابه در حوزه جهاد کشاورزی، در این وزارتخانه تاثیر گذار بوده است، اگر چه نمی توان برخی موانع در این مجموعه را نادیده گرفت؛ موانعی که شاید ورود به جزئیات و رفع آنها، فرایندی طولانی داشته باشد.
چهارشنبه هفته گذشته، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه،از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛ این طرح با امضای اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس هفتم آذر ماه تقدیم هیات رییسه مجلس شد که هیات رییسه آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر