کد خبر: 56648
A

انتقاد عضو فراکسیون ولایی از پخش نشدن سرود ملی در مجلس

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیاز به انسجام، وحدت ملی و تقویت روحیه اتحاد و همبستگی جمعی احساس می‌شود، گفت: سوال اینجاست که چرا سرود ملی در ابتدای جلسات رسمی مجلس شورای اسلامی خوانده نمی شود؟

انتقاد عضو فراکسیون ولایی از پخش نشدن سرود ملی در مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسدالله قره‌خانی با تسلیت ارتحال عالم مجاهد آیت‌لله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبریک ولادت عیسی مسیح به مسیحیان ایران گفت: اصولا تمام کشورها به منظور اتحاد ملت خود دارای سرود ملی هستند، کشور ایران نیز دارای سرود ملی بسیار زیبا با مضامین ارزشی، فرهنگی و حماسی برگرفته از انقلاب است، سوال اینجاست که چرا سرود ملی در ابتدای جلسات رسمی مجلس شورای اسلامی خوانده نمی‌شود؟

نمانیده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با اشاره به ضرورت قرائت سرود ملی تاکید کرد: در حال حاضر بیش  از هر زمان دیگر نیاز به انسجام و وحدت ملی و تقویت روحیه اتحاد و همبستگی جمعی در خانه ملت داریم، ان‌شاءالله اجرای این طرح به کمیسیون آیین نامه داخلی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه «نام بردن از دستاوردهای غرور آفرین انقلاب بسیار ضرورت دارد»، ایستادگی در برابر نظام سلطه و ایستادگی تیم شرکت کننده در جلسه اخیر اوپک را جزء دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست.

قره خانی همچنین توجه به اقشار پایین جامعه و اجرای عدالت در توزیع امکانات و مواهب کشور را مورد تاکید قرار داد و و گفت: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سال ۸۸ به هر نفر ۴۴ هزارو ۵۰۰ تومان یارانه تخصیص پیدا کرده بود در حال حاضر ارزش این پول بسیار کاهش پیدا کرده است لذا پیشنهاد می‌گردد با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و تخصیص آن به دهک‌های پایین جامعه بخشی از نگرانی های این قشر مرتفع گردد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیشنهاد می‌گردد که دولت به اقشار فقیر و کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با تخصیص حداقل الگوهای مصرف آب و برق و گاز به صورت رایگان نگرانی آنها را مرتفع کند.

وی افزود: پیشنهاد می‌گردد که دولت با همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان و مستمری بگیران، بر اساس لایحه مدیریت خدمات کشوری در بودجه ۹۸ امید به زندگی در این قشر را  بالا ببرد.

نماینده علی‌آباد کتول در پایان با اشاره به وظایف دولت تاکید کرد: چرا دولت با توجه به پایین آمدن نرخ ارز نسبت به پایین آمدن قیمت اجناس مورد نیاز مردم، بی تفاوت است؟ آیا ماموریت او صرفا برای پایین آوردن نرخ ارز بوده است؟ وارد نشدن دستگاه‌های نظارتی به مسئله هیچ توجیهی ندارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر