کد خبر: 56752
A

امیری: رفتاربرخی نمایندگان با رییس جمهوری در زمان ارایه بودجه ناپسند بود

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: رفتار بعضی نمایندگان و ایجاد اخلال در سخنرانی رییس جمهوری در زمان ارایه بودجه سال 98 به مجلس کار پسندیده ای نبود.

امیری: رفتاربرخی نمایندگان با رییس جمهوری در زمان ارایه بودجه ناپسند بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی امیری روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت درباره رفتار نمایندگان در روز ارائه لایحه بودجه 98 و سخنرانی رییس جمهوری در مجلس، افزود: در زمان سخنرانی و ارایه بودجه توسط رییس جمهوری به مجلس، توسط دو تا سه نماینده اتفاق افتاد که واقعا در شان نمایندگان نبود و باعث شد که این بداخلاقی چند نماینده خوراکی برای رسانه های بیگانه شود. 
امیری گفت: رییس جمهوری وقتی وارد مجلس می شود در حین نطق نیاز به امنیت روانی دارد که موضوع بودجه را تبیین کند و جهت گیری های بودجه را که برنامه یکسال کشور است، ارایه دهد. 
وی افزود: متاسفانه دیروز چند نفر از نمایندگان مجلس بداخلاقی کردند که ما امیدواریم که مراجع ذی ربط داخلی مجلس به موضوع بپردازند و اجازه ندهند که چنین اتفاقی بیفتد و حیثیت کل مجلس را مساله دار کنند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این که کلیت مجلس انسان های شریف و محترمی هستند و رفتار این چند نماینده موجب رنجش نمایندگان دیگر شد، گفت: خیلی از نمایندگان مجلس به من و آقای واعظی مراجعه کردند یا تلفن زدند و ناراحتی خود را از آنچه در مجلس اتفاق افتاد اظهار کردند.
امیری درباره بودجه سال 98 و همراهی مجلس با این بودجه گفت: لایحه بودجه 1398 در بخش های مختلف و کمیسیون های مختلف دولت بررسی شد و بعد از آن چند هفته در جلسات صبح و بعدازظهر و شب دولت مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در پانزدهم آذرماه لایحه بودجه برای ارایه به مجلس آماده بود که رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی را در خصوص بودجه داشتند بنابراین بودجه مجددا با لحاظ نظر رهبری و اقدام براساس رهنمودهای ایشان مورد بازبینی قرار گرفت و به مجلس ارایه شد.
معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: همه رهنمودهای رهبری در لایحه بودجه 98 که در مجلس مطرح است اعمال شده است ما بسیار امیدواریم که با جلسات مشترکی که بین دولت و کمیسیون های تخصصی مجلس و به خصوص کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه برگزار می شود، شاهد کمترین تغییرات در این لایحه باشیم تا بتوانیم به موقع آیین نامه های مربوط را تهیه و از اول سال 1398 آن را اجرایی کنیم.
امیری درباره آخرین وضعیت بررسی ها درباره موضوع نماینده سراوان نیز گفت: این موضوع سه طرف داشت، یکی ارباب رجوعی که نماینده سراوان را به خارج از محل پذیرش هدایت کرد که کارمند دولت نبود و این حق خصوصی نماینده سراوان بود که بخواهد شکایت کند یا نکند. 
معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: درباره نماینده سراوان و کارمند کمرگ هم قرار شد که به قانون واگذار شود. هر کدام از آقایان چه نماینده و چه کارمند به مراجع ذیربط قانونی معرفی می شوند و اگر احیانا قصور و تقصیری از ناحیه هرکدام صورت گرفته باشد مطابق قوانین با آنها رفتار می شود. 
وی ادامه داد: در چنین مواردی ما نباید پیش داوری کنیم. اتفاقی افتاده مراجع بررسی کننده این اتفاق هم از جهت قانونی کاملا مشخص هستند و باید منتظر تصمیم مراجع قانونی ذیربط باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر