کد خبر: 56819
A

وزیر علوم: دانشجویان دنبال تشنج‌آفرینی نیستند و منشا تلاطم نبوده‌اند

ایلنا نوشت: وزیر علوم با بیان اینکه در حوزه فرهنگی تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به خوبی فعال هستند، گفت: نکته مهم این است که در یک سال گذشته دانشگاه‌ها منشاء هیچ تلاطم اجتماعی نبوده‌اند.

وزیر علوم: دانشجویان دنبال تشنج‌آفرینی نیستند و منشا تلاطم نبوده‌اند

به گزارش دیده بان ایران، در همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و روسای دفتر نهاد برگزار شد، منصور غلامی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و به‌ویژه دانشجویان عزیز شاید در مواردی انتقادهایی داشته باشند، گفت: ولی در آخر کار آرامش و اطمینان و امیدواری به آنان باز می‌گردد و دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آرامش و اطمینان‌دهی به دانشجویان نقشی اساسی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌ها در اجرای برنامه‌ها در دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در ستاد وزارت اموری را که اثرات کارهای اجرایی را افزایش دهد، حتماً اعمال می‌کنیم و در این راستا از تمامی‌ اقشار و نخبگان دانشگاهی و به‌ویژه از نمایندگان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تقاضا می‌کنیم جهت کمک به ساماندهی امور ما را یاری دهند.

غلامی‌ افزود: خوشبختانه در این دوره در ارتباط با دفتر نهاد رهبری هیچ مشکلی نداریم و هر از گاهی معاونان وزارت با رئیس و معاونان این نهاد جلساتی را ترتیب می‌دهند که این به نفع ماست و امیدوارم این هماهنگی به دانشگاه‌ها هم سرایت کند.

وزیر علوم با بیان اینکه "باید حساسیت‌های مقام معظم رهبری را در توسعه علمی‌ و علم نافع، درک، حمایت و ترویج کنیم"، گفت: انتظار عموم از دانشگاه‌ها این است که مشکلات جامعه و کشور را حل کنند.

غلامی‌ در ادامه افزود: درانتصاب روسای دانشگاه‌ها هم روسای جدید، متوسط ۹ سال جوان‌تر از روسای قبلی هستند و معتقدیم نباید توان مدیریتی تنها در ید مدیران سالخورده و بازنشسته باشد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به خوبی فعال بوده و نکته مهم این است که در یک سال گذشته دانشگاه‌ها منشاء هیچ تلاطم اجتماعی نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ما به دنبال بحث‌های تشنج‌آفرین در دانشگاه‌ها نیستند، گفت: اگر انتقادی هم از سوی دانشجویان صورت می‌گیرد، عمقی نیست و اگر خطایی هم صورت می‌گیرد باید همگی تلاش کنیم تا این موارد در داخل دانشگاه حل و فصل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر