کد خبر: 5684
A
نوبخت:

دولت تحت هیچ شرایطی یارانه نیازمندها را قطع نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این نشست در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در مصلی تهران برگزار می شود.

دولت تحت هیچ شرایطی یارانه نیازمندها را قطع نخواهد کرد

سخنگوی دولت گفت که مصوبه تسویه پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان در دولت تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز (سه شنبه) رسانه‌ها که این هفته در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از دولت اظهار کرد: علاوه بر پرداخت مطالبات گندم‌کاران دو اقدام دیگر در حال انجام است. امیدواریم بتوانیم آن‌ها را هم تسویه کنیم که اولی هشت هزار میلیارد تومان مربوط به بیمه سلامت و مطالبات بخش‌های درمانی بهداشتی ما است و دومی پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان است که مصوبه آن را از دولت گرفته‌ایم و امیدوارم بتوانم به زودی خبر این تسویه را اعلام کنم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمام مطالبات گندم کاران پرداخت شده است. امسال یازده میلیون و ۵۲۰ هزار تن گندم خریداری شد در حالیکه این رقم پارسال هشت میلیون و ۸۲ هزار تن و در آغاز  کار دولت ۴ میلیون و ۸۲۲ هزار تن بود. ما در سال ۹۵ هر کیلو گندم را ۱۲۷۰ تومان از زارعین خریداری کردیم و باید ۱۴ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان پرداخت می کردیم که در ابتدای سال خزانه این امکان را نداشت اما خدا را شاکرم که امروز تمامی مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

نوبخت همچنین به تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت:‌ ۱۵ هزار و ۶۵۵ واحد تولیدی بالغ بر ده هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان دریافت کردند. این واحدها به دو صورت به بانک ها معرفی شدند یکی از طریق فرآیند رونق یا همان ستاد تسهیل بود که از طریق استانداری‌ها هفت هزار و ۳۷۱ واحد معرفی شدند و دیگری مستقیما بود که بانک‌ها به هشت هزار و ۲۸۴ واحد تولیدی وام پرداخت کردند و در این مورد ۹۸/۳ درصد از اهدافمان تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد:‌ غیر از اعطای تسهیلات به واحدهای خصوصی تولیدی ما باید با اختصاص اعتبار به طرح‌های عمرانی که مربوط به دولت است بتوانیم آن‌ها را فعال کنیم و دراین زمینه از ۳۷ میلیارد تومان بالغ از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخصیص داده شده که ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد به صورت اسناد و اوراق و ۴ هزار  و ۵۰۰ میلیارد به صورت نقدی بوده است.

سخنگوی دولت در مورد اقدامات صورت گرفته درباره مقابله با آلودگی هوا زیاد است یادآور شد:‌ قرار بوده ۹۰ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شوند که تا ۱۶ آبان ۲۹ هزار و ۹۶۳ دستگاه تاکسی نو جایگزین تاکسی‌های فرسوده کردیم تا بتوانیم از این مسیر برای بهبود عمل کنیم.

وی بیان کرد:‌ جامعه مطبوعاتی برای دولت محترم و ارزشمند هستند و وظیفه داشتیم از طریق یارانه مطبوعات مساعدت انجام دهیم.

 

نوبخت افزود: تا آغاز نمایشگاه مطبوعات ۸۵ میلیارد تومان یارانه مطبوعات پرداخت شده بود که امروز ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به آن اضافه کردیم و امیدواریم  با گشایش اقتصادی دولت این یارانه بیشتر شود.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه از جمله یارانه‌هایی که قطع نخواهد شد و باید تقویت شود یارانه مطبوعات است، گفت: البته دولت تحت هیچ شرایطی یارانه نیازمندها را قطع نخواهد کرد و اگر در مورد کسی اعتراضی برای قطع یارانه‌اش دارد گفته‌ایم که به دقت رسیدگی شود.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر