کد خبر: 57046
A

یوسفیان ملا: ما در جبهه هم برنده و هم بازنده بودیم/ ما در عملیات کربلای ۴ پیروز نشدیم/ تعداد شهدای ما بالاتر از هزار بوده است

یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اظهارات محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار گفت: تعداد شهدای ما بسیار زیاد است و هدف هم هدف والایی بود ما در جبهه هم هم برنده و هم بازنده بودیم ولی در کل برنده بودیم که یک وجب از خاک ما را نتوانستند بگیرند، همه دنیا آمدند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

یوسفیان ملا:  ما در جبهه هم برنده و هم بازنده بودیم/ ما در عملیات کربلای ۴ پیروز نشدیم/ تعداد شهدای ما بالاتر از هزار بوده است

به گزارش دیده بان ایران؛ عزت الله یوسفیان ملا  درباره اظهاراتی که راجع به عملیات کربلای ۴ توسط محسن رضایی مطرح شده است، گفت: شان و منزلت جبهه‌های جنگ و فضای حاکم بر جبهه‌ها فضایی بود که ما اصلا نمی‌توانیم راجع به آن فضا از این کلمات و ادبیات استفاده کنیم، باید واقعیت را بگوییم. رزمندگان با خلوص نیت به جبهه می‌رفتند و شب‌ زنده‌داری می‌کردند تا ببینند چه موقع زمان عملیات فرامی‌رسد که عازم جبهه‌های جنگ شوند. 

وی تاکید کرد: در زمان جنگ اگر مسئولان کشوری و لشکری و اداری به جبهه‌های جنگ می‌رفتند دور او را می‌گرفتند. ما آن زمان رئیس دادگستری استان بودیم فکر می‌کردیم جوانان از ما خواهند پرسید که حال پدران ما چطور است؟ اما می‌گفتند که چرا ما را به عملیات‌ها نمی‌برند؟ آن‌ها می‌گفتند اسم ما را بدهید که ما را زودتر ببرند. من آن زمان در دادگستری بودم شناسنامه را جعل می‌کردند تا سن‌شان بالا بیاید و به جبهه بروند.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به عشق و علاقه رزمندگان در زمان جنگ اظهار کرد: ممکن است ما پشت میز طراحی جنگ و سیاست و امثال این‌‌ها از این کلمات به کار ببریم ولی در جبهه اصلا امکان ندارد. یک مقدار در این بخش کم‌ توجهی شده است و تردیدی در آن نیست.

یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که دقیقا در چه بخشی و از چه بابت کم توجهی شده است؟، تصریح کرد:‌ از این بابت که گفته‌اند عملیات لو رفته بود و متوجه شده بودند و نباید ادامه می‌دادند که بعضی‌ها به این موضوع اعتقاد دارند و باید بررسی می‌شد. این‌که می‌گویند فریب است به این دلیل است که ما عملیات کربلای ۵ را هم به فاصله کوتاهی داشتیم این‌ها می‌خواهند اینطوری بگویند که ما عملیات چهار را انجام دادیم و این اتفاق افتاد و عملیات پنج آن‌ها(عراقی‌ها) همه به مرخصی رفتند و ما تا حدودی در عملیات کربلای پنج موفقیتی داشته‌ایم.

این عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این اظهارات با چه هدفی بیان شده است؟، گفت: به هرحال هرکسی می‌خواهد از خودش اتهام را دور کند و خودش را تبرئه کند. وقتی شما به سردار جنگی بگویید که عملیات لو رفته و شما دوباره رفتید و حمله کردید او چه جوابی می‌تواند بدهد؟ بگوید من چه‌کار کردم؟

نماینده مردم آمل اضافه کرد:‌ قطعا امام و رهبری به نظر مشاوران خود اهمیت می‌دهند. شما می‌بینید که رئیس‌جمهور می‌گوید آقا به ما می‌فرماید که شما در سران سه‌قوه مصوبات خود را اجرا کنید بعد بدهید که من امضاء کنم، یعنی ارتباط و اعتماد در حد بالا هست و در جبهه هم همین‌گونه بود. قطعا اگر آقایان می‌رفتند و می‌گفتند آقا ما این را متوجه شدیم و اگر الان بچه‌ها را بفرستیم ممکن است میزان مجروحان و شهدا زیاد شود قطعا امام نمی‌گفت که بروند و شهید شوند. این یک واقعیتی بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ این‌ها پا را در یک کفش کرده‌اند و با امام هم وارد بحث نشدند و صحبت نکردند حداقل الان اگر نظر امام بود، می‌گفتند ما به عرض امام رساندیم و امام هم فرمودند مصلحت در این است که این حمله انجام شود. پس امام این را نفرمود، اختیار دست خودشان بود ما می‌دانیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این کلمه ( فریب دشمن ) اشتباه است، عنوان کرد: انشاالله اصلاح می‌شود و تکرار نشود و آن عزیزانی که شهید شدند این کلمه فریب اصلا در آن نمی‌گنجد، خدا می‌داند واقعا قلب انسان می‌لرزد. تعداد شهدای ما بسیار زیاد است و هدف هم هدف والایی بود ما در جبهه هم هم برنده و هم بازنده بودیم ولی در کل برنده بودیم که یک وجب از خاک ما را نتوانستند بگیرند، همه دنیا آمدند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این که آمار ضد و نقیضی از تعداد شهدا و مجروحان این عملیات ذکر شده است، گفت:‌ ما در عملیات کربلای ۴ پیروز نشدیم. تعداد شهدای ما بالاتر از هزار بوده است و قطعا از هزار بالاتر بوده و مجروحان ما هم بالای پنج‌هزار نفر بوده است یعنی این حداقل است و ما نمی‌توانیم بگوییم که مجروحان و شهدای ما کمتر از این میزان بوده است. حالا روایت سه‌هزار شهید و چهارهزار شهید هم هست اما به این دلیل که این دسته‌بندی دست خود آقایان بود خیلی این را شفاف نکردند چون شهید شهادتش مشخص است، دیگر نمی‌گویند کدام عملیات‌ها به غیر از اینکه کسی همه عملیات‌ها را ببیند و جمع بزند و اسامی را یکی یکی بیرون بکشد. این کار هم کار درستی نبود ولی تعداد شهدا با اتفاقی که افتاد اصلا تناسبی نداشت و خیلی بالا بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود شما در این عملیات حضور داشتید، گفت: نه من آن‌وقت در جبهه نبودم ولی دقیقا عملیات را از لحظه‌ای که اتفاق می‌افتاد تا آخر رصد می‌کردم. حتی مدعی هستند که در سنگرهای بزرگان و سران ارتش بعث نقشه حمله بود یعنی بعضی تا این حد ادعا دارند که البته ثابت نشد ولی این ادعا هم بود و همان وقت هم بحث بود.

یوسفیان ملا گفت: وقتی می‌بینید یک شب این‌ها تمام آسمان را با منور روشن می‌کنند درنتیجه اول عاملی که همه گفتند این‌ها فهمیدند همین منورها بود. هیچ شبی اینطور اتفاقی نمی‌افتاد، سرتاسر جبهه را این‌ها تا صبح روشن نگاه داشتند و معلوم بود که دارد اتفاقاتی می‌افتد. حتی آقایان هم منکر نیستند و می‌گویند به عرض امام هم رسید امام فرمود ادامه دهید اما این هم سند نیست که امام فرمودند ادامه دهید، از قول آقای هاشمی اینطوری می‌گویند. 

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: من مطمئن هستم اگر آقایان خدمت امام می‌رفتند و توضیح می‌دادند امام به شهادت یک نفر راضی نبود. این اتفاقاتی که افتاده ما باید این اتفاقات را به جان بخریم و ارزش و اعتبار جبهه را پایین نیاوریم ولو غیر عمد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر