کد خبر: 57052
A

محجوب: 95 درصد لایحه بودجه در مجلس تغییر نمی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای تلاش می کنند نظر مجلس و کمیسیون تلفیق را جلب کنند، گفت: سقف جابجایی در مجلس فقط 5 درصد است که آنهم جنبه بخشی دارد و 95 درصد بودجه در مجلس نمی تواند تغییر کند.

محجوب: 95 درصد لایحه بودجه در مجلس تغییر نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ «علیرضا محجوب»  با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 98 به مجلس افزود: نمایندگانی جانبدارانه با حساسیت نسبت به بخش مربوط به خودشان و یا حوزه مورد علاقه خود در کمیسیون تلفیق و یا مجلس عمل می کنند که این کار درستی نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: بیشتر تغییرات در بودجه، در کمیسیون تلفیق اتفاق می افتد و گاه مشکلاتی در اجرا به وجود می آید نه در بودجه ریزی و ممکن است در قوانین مشکل داشته باشیم. بنابراین لابی ها نمی توانند روی تغییر بودجه در مجلس تاثیر گذار باشند چون همانطور که گفتم مجلس تنها می تواند تا 5 درصد بودجه را تغییر دهد.
وی همچنین با اشاره به اظهارات احمدی نژاد مبنی بر افزایش 20 برابری یارانه، تاکید کرد: برخی در کل عمرشان تنها یک شعر می خوانند و به هر مناسبتی همان شعر را می سرایند. از روز اول با هدفمندی یارانه ها به این شکل مخالف بودیم، حال چه برسد با افزایش یارانه ها.
این نماینده مجلس یادآور شد: در زمان طرح هدفمندی یارانه ها 5 نفر می توانستند به عنوان مخالف ثبت نام کنند اما تنها 4 مخالف در مجلس داشت. علت مخالفت ما این بود که هر بحران اقتصادی که در کشور شاهد هستیم، متاثر از پرداخت نقدی یارانه ها است.
محجوب در خصوص چرایی اظهارات احمدی نژاد در مورد افزایش یارانه ها، گفت: دست آقای احمدی نژاد از قدرت کوتاه است و نظرش را می گوید. او هم نظری دارد و ما هم مخالف این نظر بوده و هستیم. اگر کسی می خواهد به مردم کمک کند به بهانه کار باید کمک کند. 
تقسیم پول با هر عنوانی جامعه را از کار می اندازد و موجب می شود که قدرت خریدی بوجود بیاید که ما به ازای آن تولیدی وجود ندارد و در این شرایط اقتصاد به مشکل می خورد. آقای احمدی نژاد از نکات اساسی و علمی غافل هستند که چنین صحبت هایی را مطرح می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر