کد خبر: 57124
A

محمود صادقی: دانشگاه آزاد هیچ زمانی به مجلس پاسخگو نبوده است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،تأکید کرد: بررسی‌های کمیسیون آموزش بررسی‌های کارشناسی عمیقی نیست. ما منتظر می‌مانیم که حادثه‌ای اتفاق بیفتد بعدازآن مسئولان را دعوت می‌کنیم و توضیحاتی را ارائه می‌دهند و ماجرا تمام می‌شود.

محمود صادقی: دانشگاه آزاد هیچ زمانی به مجلس پاسخگو نبوده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود صادقی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اقدام مسئولان برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل پس از حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد، گفت: اساساً تفکر مدیریت سیستماتیک در کشور وجود ندارد و شاهد موازی کاری و گریز از نظارت‌پذیری دستگاه‌ها و پاسخگویی به‌موقع به وظایف و فراموش کردن یکسری از اصول منجر به این وضعیت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش یکی از اصول ما در قانون اساسی عدالت آموزشی است. اما متأسفانه آموزش رایگان و ... را بنا بر ضرورت‌ها فراموش کرده‌ایم و به بخش‌های غیردولتی و خصوصی سپرده‌ایم و از خودمان سلب مسئولیت کردیم. یعنی بجای اینکه به‌نوعی بخش خصوصی تحت نظارت باشد بیشتر رهاسازی شده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: نگاه انتقادی به آقای روحانی هم وجود دارد که ایشان در هنگام تقدیم لایحه صحبت از این به میان آورد که ما می‌توانیم خرید خدمات کنیم که این نگاه غلط به مقوله آموزش است و هرچقدر در آموزش هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری است. به هر دلیلی که بخش‌های غیرانتفاعی و آزاد ایجادشده اما آن‌ها بیشتر به موضع نگاه بودجه‌ای دارند تا نگاه توسعه منابع انسانی.

صادقی در خصوص اقدام کمیسیون آموزش در حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد، گفت: بررسی‌های کمیسیون آموزش بررسی‌های کارشناسی عمیقی نیست. ما منتظر می‌مانیم که حادثه‌ای اتفاق بیفتد و بعد ازآن مسئولان را دعوت می‌کنیم و توضیحاتی را ارائه می‌دهند و ماجرا تمام می‌شود.

او با اشاره به حادثه اتوبوس و همچنین ثبت‌نام ناموفق برخی دانشجویان دانشگاه آزاد، ادامه داد: یکی از مباحث اساسی که برخی از اعضای کمیسیون آموزش ازجمله خانم سعیدی به دنبال آن هستند این است که چه مکانیزمی ایجاد کنیم که دانشگاه آزاد ازنظر قانونی پاسخگو و نظارت‌پذیر شود. مجلس مسائل مختلفی در خصوص دانشگاه آزاد چه در مدیریت فعلی و چه مدیریت قبلی داشته اما هیچ موقع دانشگاه آزاد پاسخگو نبوده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: عملاً بررسی‌های مجلس در خصوص حادثه اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات نتیجه‌ای را به دنبال نخواهد داشت و این پاسخگویی مقطعی خواهد بود و باید در مجلس کار اساسی انجام دهیم و قانونی تصویب شود که دانشگاه آزاد در قبال مجلس پاسخگو باشد.

صادقی، در پایان گفت: در حال حاضر به طرحی به‌منظور پاسخگو بودن دانشگاه آزاد به مجلس، فکر می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر