کد خبر: 57274
A

استاندار تهران: بوی نامطبوع به احتمال ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی است

استاندار تهران با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران و دستگاه های متولی برای شناسایی کانون اصلی انتشار بوی نامطبوع عصر چهارشنبه در تهران گفت: بوی نامطبوع شب گذشته تهران به احتمال ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی مانند مرکابتان است.

استاندار تهران: بوی نامطبوع به احتمال ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی است

به گزارش دیده بان ایران؛ از عصر روز گذشته (چهارشنبه) انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران خبرساز شد و تیم های ارزیاب و کارشناس نهادهای ذیربط به محض این حادثه تمامی شهر تهران را پایش کردند.
برخی از خبرها حاکی از آن بود که ترکیدگی لوله فاضلاب، گاز و پالایشگاه نفت عامل انتشار این بوی نامطبوع است و براساس اعلام این شرکت ها، هیچ حادثه یا مشکلی در فعالیت های معمول این نهادها رخ نداده است، در نهایت منشا این بوی نامطبوع مشخص نشد و در حدود ساعت 21 شامگاه چهارشنبه فروکش و از بین رفت. انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه اسلامشهر در مورد این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران و دستگاه های وابسته از زمان انتشار این بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران اقدامات زیادی برای شناسایی کانون این بو انجام دادند.
وی تصریح کرد: برخی ترکیدگی لوله فاضلاب، گاز یا عوامل دیگری را مطرح کردند که با بررسی های لازم مشخص شد که این عوامل علت انتشار بوی نامطبوع نیست.
استاندار تهران ادامه داد: به احتمال زیاد یک ماده شیمیایی که بوی تندی دارد مانند مرکابتان در جایی به صورت عمد یا سهو ریخته شده و بوی آن در قسمتی از شهر منتشر شود.
به گفته وی، انتشار این بو در مدت 2 تا 3 ساعت بر طرف شد اما هنوز تا این لحظه با بررسی های انجام شده علت دقیق انتشار این بوی نامطبوع مشخص نیست.
وی با اشاره به سفر امروز (پنج شنبه) خود از شهرستان اسلامشهر و مناطق جنوبی استان تهران گفت: این سفر به منظور برطرف کردن بوی نامطبوع در محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد و هیچ ارتباطی به بوی نامطبوع روز گذشته در تهران ندارد.
محسنی بندپی تاکید کرد: رئیس جمهوری تمامی دستگاه های متولی این امر را تکلیف کرده که برای برطرف کردن این بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) اقدام کنند.
وی سوزاندن زباله و مراکز صنعتی و تصفیه خانه ها را عامل انتشار بوی نامطبوع در محدوده فرودگاه بیان کرد و افزود: سعی داریم در این سفر ضمن بازدید از مراحل تکمیلی تصفیه خانه اسلامشهر به یک جمع بندی کاملی از مهار این بوی نامطبوع برسیم.
استاندار تهران یادآور شد: رئیس جمهور نسبت به بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) بسیار حساس است و تلاش خواهیم کرد که این مسئله زیست محیطی را برطرف کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر