کد خبر: 5734
A
نخستین واکنش یک مسئول ایرانی به نتیجه انتخابات آمریکا:

کمالوندی: هدف اصلی ما پیش رفتن بر اساس برجام است

ما از مدت ها قبل برای این موضوع برنامه ریزی کردیم و سناریوهای مختلفی در مورد انتخابات آمریکا طراحی کردیم. در این سناریوها حتی رفتار افراطی شدید مقامات جدید آمریکا و عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران دیده شده و در آن سناریوها آمده است که ما خودمان را با آن سناریویی که عملی شود، تنظیم خواهیم کرد.

کمالوندی: هدف اصلی ما پیش رفتن بر اساس برجام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگر چه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما همه خبرها از  پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه حکایت دارد. اکنون و در شرایطی که همگان انتخابات آمریکا را دنبال می کنند، سئوال مهمی که مطرح است، نظر و موضع مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در برابر این نتایج و تحولات سیاسی در آمریکا است.

 دکتر بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و دیپلمات ایرانی در رابطه با انتخابات آمریکا به سایت تابناک گفت: برای ما فرقی ندارد که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود و اکنون نیز که مشاهده می شود، دونالد ترامپ شانس پیروزی بیشتری دارد باید بگویم ما اهداف خودمان را در منطقه و جهان با قاطعیت دنبال می کنیم و برای ما نتایج نهایی و رئیس جمهور آینده آمریکا تفاوتی ندارد.

کمالوندی ادامه داد: برنامه ما در بلند مدت توسعه انرژی هسته است و این مهم را با جدیت دنبال می کنیم. ما برای توافقی که صورت گرفته است، زحمت کشیدیم و از دستاوردهای خود حفاظت خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ما فکر می کنیم ادامه دستورالعمل ها و مفاد توافق برجام نظر همه کشورهای حاضر در برجام باشد و ما نیز بر همان اساس برنامه های خود را دنبال می کنیم.

این مقام مسئول در سازمان انرژی اتمی با اشاره دوباره به نتایج انتخابات آمریکا تأکید کرد: ما از مدت ها قبل برای این موضوع برنامه ریزی کردیم و سناریوهای مختلفی در مورد انتخابات آمریکا طراحی کردیم. رد این سناریوها حتی رفتار افراطی شدید مقامات جدید آمریکا و عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران دیده شده و در آن سناریوها آمده است که ما خودمان را با آن سناریویی که عملی شود، تنظیم خواهیم کرد.

کمالوندی در پایان گفت: با اینکه ما در سازمان انرژی اتمی تصمیم گیر نهایی نیستیم، هدف اصلی ما پیش رفتن بر اساس برجام است و ما در این مسیر می خواهیم آمال و اهداف مقامات ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را عملیاتی کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر