کد خبر: 57418
A

عبدالکریم حسین‌زاده: قرار نیست سال ۹۸ اتفاق خاصی بیفتد/ کشور ظرفیت غبارآلودی بیشتری ندارد

یک نماینده مجلس تأکید کرد: بیشتر از اینکه از موضوع فتنه ۹۸ تحلیل امنیتی از این موضوع داشته باشم، تحلیل سیاسی به‌منظور تأثیرگذاری در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ دارم. چون اگر موضوعات امنیتی جدی مطرح باشد قاعدتاً باید در بولتن‌های خبری برای ما بیاید.

عبدالکریم حسین‌زاده: قرار نیست سال ۹۸ اتفاق خاصی بیفتد/ کشور ظرفیت غبارآلودی بیشتری ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»، با انتقاد از طرح موضوع فتنه ۹۸ گفت: اگر بخواهیم یک اتفاق سیاسی را در ساحت کشور پیش‌بینی کنیم بسیاری از معاهدات باید در کنار هم قرار گیرد تا بتوانیم بگوییم که یک اتفاق امکان دارد که بیفتد. اما من تصور می‌کنم در سال ۹۸ اتفاق خاصی قرار نیست بیفتد.

 

او ادامه داد: در ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذارد از این صحبت‌ها بسیار به میان آمده است. انتخابات متعددی را هم برگزار کرده‌ایم. اما اگر از هم‌اکنون بخواهیم انتخابات مجلس را که یک سال و نیم آینده برگزار می‌شود هدف قرار دهیم، کشور را ملتهب می‌کنیم. این موضوع موجب ملتهب کردن و فتنه آمیز کردن کشور است.

 

این نماینده مجلس تأکید کرد: کشور ظرفیت ندارد که بیش از این بخواهیم فضا را غبارآلود کنیم برای اینکه صید انتخابات مجلس ۹۸ را داشته باشیم. من غیر یک رویکرد و ابزار سیاسی، تحلیلی امنیتی و سیاسی خاصی پشت موضوع فتنه ۹۸ نمی‌بینم. اما اگر قرار است اتفاقی در سال آینده بیفتد باید شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، کمیسیون امنیت ملی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی همه را مطلع کنند.

 

حسین زاده گفت: با توجه به اینکه من هنوز هیچ اخبار موثقی از این دستگاه‌ها نشینده‌ام، این صحبت‌ها در خصوص فتنه ۹۸ را پیش درآمدی برای وضعیت انتخابات می‌بینم و فکر می‌کنم که بیش از این نباید این صحبت‌ها در فضای جامعه شکل بگیرد چراکه این‌گونه بسیار بیشتر به نفع کشور است.

 

او ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی در ماه‌ها و روزهای باقی‌مانده به سال ۹۸  به این موضوع ورود کنند و اگر قرار است اتفاقی بیفتد شناسایی و موضوع را آسیب‌شناسی کنند. این دستگاه‌ها باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند تا ما هم از چندوچون قضیه باخبر شویم و پیشگیرانه نسبت به این موضوع برخورد کنیم. اما اگر هدف انتخابات است، این روش درستی نیست که بخواهیم به هر قیمتی مجلس و ریاست جمهوری را داشته باشیم.

 

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی در خصوص هدف از بیان فتنه ۹۸، گفت: بیشتر از اینکه از موضوع فتنه ۹۸ تحلیل امنیتی داشته باشم، تحلیل سیاسی به‌منظور تأثیرگذاری در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ دارم. چون اگر موضوعات امنیتی جدی مطرح باشد قاعدتاً باید در بولتن‌های خبری برای ما بیاید. دوستانی که از فتنه ۹۸ صحبت می‌کنند استعلامی از دستگاه‌های امنیتی از جمله شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات سپاه، کمیسیون امنیت ملی و ... بگیرند و همه را مطلع کنند تا با یک عزم ملی از اتفاقات پیشگیری کنیم.

 

حسین زاده تأکید کرد: گفتن یک موضوع و هشدار اصل نیست و عقل سالم حکم می‌کند این موضوعات را رسانه‌ای نکنیم بلکه پیشگیری و اقدام و سپس مردم را مطلع کنیم. اما بنده به‌شخصه این موضوع را موضوعی سیاسی با تأثیر بر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آتی می‌دانم. اما دستیابی به این جایگاه‌ها به قیمت ناآرامی و ایجاد استرس، فشار اجتماعی و ناامیدی در جامعه ارزش و اهمیتی ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر