کد خبر: 5747
A

استقبال ترکیه از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»

مقامات دولت ترکیه در اولین تبریک رسمی از سوی یک کشور به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، از بهبود روابط دو کشور خبر داده و خواستار استرداد «گولن» شدند.

استقبال ترکیه از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه دارد، دولت ترکیه از این نتیجه استقبال کرد.

وزارت دادگستری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد با این انتخاب مردم آمریکا نشان دادند که بر خلاف تبلیغات گسترده سانه‌های آمریکایی، اجازه نخواهند داد اراده ملی به آنها دیکته شود.

«بکر بوزداغ» روز چهارشنبه بعد از اعلام شدن نتایج اولیه پیروزی ترامپ، گفت: «هیچکسی نمی‌تواند با تیتر روزنامه‌‌ها، نظرسنجی‌ها یا اخبار تلویزیون پیروز شود. در پایان، این مردم هستند که رای می‌دهند. آنطور که از استراتژی این انتخابات دریافتم، می‌توانم بگویم که مردم آمریکا به دیکته شدن اراده ملی، نه گفتند.»

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن تبریک توئیتری  به ترامپ، تصریح کرد نتایج انتخابات آمریکا اعتماد میان دو کشور برپایه همکاری با آمریکا را تقویت کرده و به رای مردم آمریکا احترام خواهد گذاشت.

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه با استقبال از برگزیده شدن نامزد جمهوری‌خواهان به ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت اگر دولت ترامپ «فتح‌الله گولن» - اپوزسیون آمریکانشین – را تحویل دهد، فصل جدیدی در روابط دو کشور گشوده خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر