کد خبر: 57482
A
حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس:

پالرمو به ضرب الاجل تعیین شده از سویFATF می‌رسد ولی وضعیت CFT مشخص نیست/ ممکن است ایران درخواست تمدید مهلت کند

چنانچه لایحه پالرمو به تصویب برسد ضرب الاجلی که از سوی FATF برای تصویب لوایح چهارقلو تعیین شده، در مورد لایحه پالرمو رعایت می‌شود. وی درباره آخرین وضعیت لایحه CFT با بیان اینکه لایحه مذکور با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: لایحه مذکور هم اکنون در کمیسیون امنیت مطرح است ولی با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده و ایرادات زیاد شورای نگهبان مشخص نیست که چه زمانی تعیین تکلیف می‌شود.

 پالرمو به ضرب الاجل تعیین شده از سویFATF  می‌رسد ولی وضعیت  CFT مشخص نیست/ ممکن است ایران درخواست تمدید مهلت کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بعد از تعیین تکلیف "لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم" و "لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی"، حال نوبت لایحه پالرمو است تا گامی دیگر برای تامین نظر کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) برداشته شود.

گفته می‌شود این لایحه که هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام به سر می‌برد روزهای پایانی تصویب خود را سپری می کند، لایحه ای که در صورت تصویب نهایی، ایران را آماده خروج از لیست خاکستری خواهد کرد.

حسین میرمحمدصادقی درباره آخرین وضعیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) گفت: با توجه به ایراداتی که به لایحه پالرمو در زمینه مطابقت با سیاست های کلی نظام وارد شد، لایحه مذکور به مجلس ارجاع و در نهایت به دلیل اصرار مجلس بر رای خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون لایحه پالرمو در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، گفت: لایحه پالرمو روز شنبه آینده در جلسه کمیسیون مربوطه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود که در صورت تصویب، دو هفته بعد  راهی صحن مجمع خواهد شد.

میرمحمدصادقی ادامه داد: چنانچه لایحه پالرمو به تصویب برسد ضرب الاجلی که از سوی FATF برای تصویب لوایح چهارقلو تعیین شده، در مورد لایحه پالرمو رعایت می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت لایحه CFT با بیان اینکه لایحه مذکور با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: لایحه مذکور هم اکنون در کمیسیون امنیت مطرح است ولی با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده و ایرادات زیاد شورای نگهبان مشخص نیست که چه زمانی تعیین تکلیف می‌شود.

میرمحمدصادقی در پاسخ به اینکه با توجه به فرصت کوتاه تا پایان مهلت ۴ ماهه FATF آیا امکان تعیین تکلیف آن در این مدت زمان وجود دارد، گفت: دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی تعیین تکلیف شده، لایحه پالرمو هم تا زمان تعیین شده به نتیجه می رسد اما درباره لایحه CFT مشخص نیست که آیا تصویب آن قبل از ضرب الاجل تعیین شده خواهد بود یا خیر. اکنون زمان برای قضاوت کمی زود است.

معاون قوانین مجلس درباره اینکه اگر تا زمان مشخص شده لوایح 4 قلو به نتیجه نرسند، چه باید کرد، گفت: در این زمینه یکی از راه ها این است که مهلت تمدید شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر