کد خبر: 5751
A

دفتر محمود عباس: ترامپ به تشکیل کشور فلسطین کمک کند

دفتر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا از وی خواست تا در جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش کند.

دفتر محمود عباس: ترامپ به تشکیل کشور فلسطین کمک کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل ابوردینه گفت: ما آماده ایم با رئیس جمهوری منتخب بر اساس راه حل دو کشور همکاری کنیم و کشور فلسطین را بر مبنای مرزهای سال 1967 ایجاد کنیم. رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینیان را در تاریخ 1967 اشغال کرد.


ابوردینه اضافه کرد که ناتوانی در حل و فصل بن بست دهها ساله فلسطین به معنای ادامه وضعیت بی ثباتی در منطقه خواهد بود.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) فلسطین امروز در واکنش به خبر انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که انتظار ندارد در 'جانبداری' آمریکا علیه فلسطینیان تغییری حاصل شود.
مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از زمان بی نتیجه ماندن ابتکار عمل آمریکا در آوریل 2014 تاکنون مسکوت مانده است.

هنوز کاملا مشخص نیست که رویکرد ترامپ نسبت به مناقشه فلسطین-اسرائیل چه خواهد بود. هرچند، وی قبلا اعلام کرده است که سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند.
چنین اقدامی می تواند نوعی هنجار شکنی باشد و واشنگتن را در رویارویی با تقریبا همه کشورهای عضو سازمان ملل قرار دهد.

وضعیت بیت المقدس یکی از دشوارترین مسائل در مناقشه فلسطین است.
فلسطینیان این شهر را پایتخت کشور آتی خود می دانند، در حالی که رژیم صهیونیستی کل بیت المقدس را به عنوان مرکز خود معرفی کرده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر