کد خبر: 57514
A

آغاز بررسی لایحه جامع انتخابات در دولت

دبیر هیات دولت از آغاز بررسی لایحه جامع انتخابات در دولت خبر داد.

آغاز بررسی لایحه جامع انتخابات در دولت

به گزارش دیده بان ایران، محسن حاجی میرزایی در تشریح مصوبات جلسه اخیر هیات دولت گفت: هیات وزیران بررسی لایحه جامع انتخابات را آغاز کرد و کلیات آن را مورد بحث و بررسی قرار داد. ما قوانین متعددی در زمینه انتخابات داریم که یکی از اهداف قانون جامع انتخابات تجمیع همه قوانین متفرقه‌ای است که کار را برای مجریان برگزاری انتخابات سخت می‌کرد.

وی افزود: همینطور تامین عدالت در حق انتخاب شهروندان، شفاف کردن وظایف اجرایی و نظارتی و تعیین صلاحیت‌های هر یک از مجریان و ناظران، ساماندهی روند برگزاری انتخابات، جلوگیری از اتلاف وقت و تضییع امکانات کشور و نظام‌مند ساختن تبلیغات انتخابات و تعیین شرایط و شیوه ورود داوطلبان به انتخابات جزو اهدافی است که لایحه انتخابات به آن پرداخته و ان‌شاءالله در جلسات آتی دولت به تفکیک مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

دبیر هیات دولت ادامه داد: در اجرای دستور رئیس محترم جمهور، هیات وزیران به شورای عالی آب به عنوان مرجع هماهنگی سیاست‌گذاری تامین، توزیع و مصرف آب کشور ماموریت داد که کارگروه‌هایی را با موضوع احیای رودخانه زاینده‌رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ و در صورت لزوم سایر رودخانه‌ها تشکیل بدهد و احیا و بهبود آنها را مورد برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: همچنین در این جلسه رئیس جمهور از خدمات قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر و تشکر کرد. رئیس‌جمهور ایشان را فردی بسیار پرتلاش و مسئولیت‌پذیر معرفی کرد که با بیشترین دلسوزی سفرهای بسیار زیادی را به نقاط دوردست کشور انجام داد و از سلامت مردم مراقبت می‌کرد و برای اجرای طرح تحول سلامت تلاش و کوشش وافری را به کار گرفت.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور عنوان داشت که نام آقای هاشمی در تاریخ بهداشت و درمان کشور ماندگار خواهد بود و طرح تحول سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم اعلام کرد و گفت این طرح به قوت به کار خودش ادامه خواهد داد و تا پایان ما طرح سلامت را دنبال خواهیم کرد.

دبیر هیات دولت افزود: رئیس‌جمهور هاشمی را از سرمایه‌های ارزشمند کشور ذکر کرد و اظهار داشت که مایل بودیم از خدمات ایشان کماکان در دولت استفاده کنیم. ضمن تشکر از خدمات او،  رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که همچنان بتوانیم از همفکری و همکاری آقای هاشمی به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند کشور همچنان بهره‌مند باشیم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: همینطور رئیس‌جمهور حضور نمکی، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به هیات دولت گرامی داشت و برای او در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد. همچنین روحانی ویژگی‌های نمکی را آشنایی به نظام سلامت و نظام برنامه و بودجه و محدودیت‌هایی که وجود دارد بخصوص در زمینه بودجه ذکر کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر