کد خبر: 57585
A

پنج پیشنهاد فراکسیون مستقلین مجلس به هیات رییسه ارائه می شود

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اعضای این فراکسیون پنج پیشنهاد در مورد لایحه بودجه سال 98 تهیه کردند که پس از جمع بندی به هیات رییسه ارائه می شود.

پنج پیشنهاد فراکسیون مستقلین مجلس به هیات رییسه ارائه می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «مهرداد لاهوتی» با تشریح جلسه صبح امروز - سه شنبه- فراکسیون مستقلین مجلس درباره بررسی بودجه سال 98 کل کشور اظهارداشت: در این جلسه درباره افزایش قیمت حامل های انرژی، درآمد نفتی، 14 میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی مباحثی مطرح شد و نهایتا موافقت شد پنج پیشنهاد از سوی این فراکسیون به هیات رییسه ارائه شود 
وی با بیان این که این پیشنهاد پس از جمع بندی به هیات رییسه ارجاع می شود، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادها این بود که درآمدهای نفتی در بودجه نیاید بلکه در حساب ذخیره ارزی واریز شود و سپس با تسهیل شرایط منابع آن در اختیار دولت قرار گیرد.
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: موضوع دیگر در مورد حامل‌های انرژی بود که بر این اساس، مقرر شد پیشنهادی در این رابطه تهیه و تنظیم شود.
لاهوتی گفت: در حال حاضر ما 45 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و پنج هزار میلیار تومان معافیت گمرکی داریم، مجموع آن رقم قابل توجهی را به درآمدهای بودجه اضافه خواهد کرد، در این راستا پیشنهادی مطرح بود مبنی بر اینکه معادل 20 تا 30 درصد فرار مالیاتی که وجود دارد، برای دولت تعهد ایجاد کنیم تا دولت این درآمدهای مالیاتی را وصول کند. 
نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین درباره اختصاص دلار برای کالاهای اساسی گفت: در سال 97 میانگین افزایش قیمت کالا 30 درصد بوده در حالی‌که کالاهایی که ارز دولتی دریافت کرده بودند 29 درصد افزایش قیمت داشته و این نشان می‌دهد دولت نتوانسته این موضوع را مدیریت کند بنابراین این موضوع مورد بحث قرار گرفت که آیا باز هم باید 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی اختصاص یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر