کد خبر: 57613
A
دیده بان ایران بررسی می کند؛

مدیر سابق رادیو قرآن "مشاورِ پیشرفته" دو وزیر کابینه روحانی!/ همیشه پای یک شریعتمداری در میان است

با وجود آنکه وزاری اقتصادی دولت و به خصوص وزیرانی که چند ماه پیش از مجلس رای اعتماد گرفته اند برای بهبود وضع اقتصادی و معشیت مردم اقدام محسوسی نکرده اند اما تا اکنون، توانسته اند برای وابستگان و برخی ژن‌های خوب، پست مشاور وزیری و دستیاری ویژه بزنند.

مدیر سابق رادیو قرآن "مشاورِ پیشرفته" دو وزیر کابینه روحانی!/ همیشه پای یک شریعتمداری در میان است

به گزارش دیده بان ایران؛ در جدولی که صبح امروز سایت نود اقتصادی آنرا منتشر کرده است فردی به نام "سید میعاد صالحی" به عنوان مشاور دو وزیر کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت معدن و تجارت معرفی شده که نگاهی به رزومه این فرد با توجه به عنوانی که به این دو وزیر مشاوره میدهد در نوع خودش جالب است.

میعاد صالحی حافظ و قاری و استاد قرآنی که در دوره محمود احمدی نژاد و با حکم او در مرداد ماه سال 91 به عنوان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شده بود در شهریور 95 به عنوان مدیر شبکه قران انتخاب شد و یکسال بعد از این سمت کناره گیری کرد. صالحی که در آذر ماه گذشته تا یک قدمی ریاست صندوق بازنشستگی هم رفته بود  به خاطر موج مخالفت های شدید علیه او؛ محمد شریعتمداری ناچار شد از وی دست بکشد و در عوض به او حکم مشاوره با عنوان مشاور علمی و فن آوری وزارت کار را بدهد و از سوی دیگر از وزارت صمت و رضا رحمانی هم بخواهد که همزمان او را به عنوان مشاور وزیر صمت در امور صنایع پیشرفته معرفی نماید.

این در حالی است که براساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه که در تاریخ ششم دی‌ماه سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری ارسال شد، آمده است: «به منظور پرهیز از بروز مشکل در نحوه تطبیق و همترازی در پست‌های سازمانی مصوب دستگاه‌های اجرایی و با توجه به حکم شماره 39/896 مورخ 20/11/1395 هیئت مستشاری دیوان محاسبات کشور، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه استفاده از عناوین نظیر "مشاور وزیر و مدیرکل"، "مشاور و مدیرکل" و عناوین مشابه برای تخصیص به پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است..

گفتنی است محمد شریعتمداری که با 21 مشاور در وزارت صمت رکورددار داشتن مشاور بود، حالا در وزارت کار نیز این رکورد خود را حفظ کرده و 15 مشاور در همین مدت کم حضورش در وزارت کار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر