کد خبر: 57723
A

مسعود پزشکیان: پدیده آقازادگی مشکل ساختاری ما است/ هر کسی در کشور خلاف کرده، بی‌خود کرده است

مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس با تاکید بر رعایت قانون گفت: مشکل آقازادگی مشکل ساختاری ما است؛متأسفانه نوع به‌کارگیری نیروی انسانی‌مان از ابتدای انقلاب تاکنون یک شکل علمی و درستی نداشته است.

مسعود پزشکیان: پدیده آقازادگی مشکل ساختاری ما است/ هر کسی در کشور خلاف کرده، بی‌خود کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بکارگیری برخی از چهره‌های بازنشسته در سازمان‌ها بیان کرد: اگر کسی کار خلافی را انجام داده است باید با آن برخورد شود و اگر وزیر هم با توصیه من یک بازنشسته را به کار گرفته است باز باید بروید و از وزیر درباره آن سؤال کنید. هرکسی در این کشور خلاف کرده است بی‌خود کرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این فرد هرکسی که می‌خواهد باشد، اگر داماد من باشد یا هر کس دیگری اگر راهی که رفته‌اند درست رفته‌اند، که درست است و کاری نمی‌توان برای آن کرد، اما اگر خلاف این باشد هر کس راه را غلط رفته بی‌خود کرده و باید بیرون کرد.

او بیان کرد: شما ببینید در هیئت‌مدیره‌ها چه کسانی هستند، همه آدمی یک سری آدم دیگر هستند، در کدام‌یک از این هیئت‌مدیره‌ها من آدم دارم؟ یک نفر را پیدا کنید، اما الآن چون عده‌ای نمی‌توانند در هیئت‌مدیره‌ها افراد خود را منصوب کنند تهمت می‌زنند و می‌گویند که من نگذاشته‌ام.

پزشکیان عنوان کرد: به من ربطی ندارد اگر بازنشسته است باید از سمت خود استعفا دهد و یا هر چه سریع‌تر برکنار گردد. شهردار تهران را یک کشور آدم نتوانستند در پست خود نگه‌دارند چگونه می‌شود که با حرف مسعود پزشکیان یک نفر بازنشسته در یک پست می‌ماند؟

نایب‌رئیس مجلس گفت: زمانی که شهردار را که این‌همه طرفدار داشت توانستند برکنار کنند این فرد هم باید برکنار شود مگر آنکه کار قانونی بوده باشد، به حرف من نیست، زور من هم در این حد نیست که بتوانم یک نفر را در روز کاری نگه‌دارند.

نماینده تبریز و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصور می‌کنم درباره مسئولان و پدیده آقازادگی مشکل ساختاری ما است نه مشکل مدیران ارشد کشور چراکه در حال حاضر در همین وضعیت گرفتاریم و سعی می‌کنیم از آن فرار کنیم.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: مشکل آقازادگی مشکل ساختاری ما است؛ ما متأسفانه نوع به‌کارگیری نیروی انسانی‌مان از ابتدای انقلاب تاکنون یک شکل علمی و درستی نداشته است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله آقازاده‌ها هم در همین حوزه‌ای است که ذکر کردم. یعنی آقازادگی یک مسئله منفرد و مدیریتی نیست بلکه موضوعی است که از یک نوع نارضایتی اجتماعی از تبعیض، بی‌عدالتی و فساد نمایندگی می‌کند و جامعه درباره آن حساسیت نشان می‌دهد.

وی در ادامه  یادآور شد: اگر در مصادیقی هم دچار کج‌روی و یا تحلیل و قضاوت غلط می‌شود ما نمی‌توانیم این قضاوت را بدون ادراک این بستر اجتماعی بحث کنیم یعنی جامعه ما جمع‌بندی دارد و آن این است که از نظر عدالت و نبود تبعیض و مبارزه با فساد وضعیت رضایت بخشی نیست.

برهمین اساس  در پاسخ به این سؤال که آیا ما می‌توانیم همه آقازاده‌ها را در گروه بد و رانتی بدانیم، خاطرنشان کرد:‌ خیر. اینگونه نیست اتفاقا می‌خواهم بگویم این قطع نظر را از رویه اجتماعی مورد بحث قرار دادن به همین دلیل است در واقع آقازادگی به عنوان یک پدیده منفی در بستر یک شرایط اجتماعی شکل می‌گیرد و آن بستر اجتماعی این است که جامعه یک قضاوت عمومی دارد که ساختار و مناسبات ساختاری کشور رو به سامان نیست.

وی آقازاده را یک پدیده سمبلیک خواند و گفت: این نماد برای نمایندگی فساد و تبعیض محسوب می‌شود و این بدان مفهوم است که کسی اگر پشتوانه‌ای نداشته باشد حتی اگر صلاحیت و مهارت داشته باشد امکان رقابت و طی کردن پله‌های ترقی را ندارد./ تابناک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر