کد خبر: 5773
A

رئیس جمهور چین برای ترامپ پیام فرستاد

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین با ارسال پیامی، پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت و خواستار آن شد که واشنگتن نسبت به صلح جهانی مسئولیت پذیر باشد.

رئیس جمهور چین برای ترامپ پیام فرستاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پیام رئیس جمهوری چین که تلویزیون مرکزی این کشور پخش کرد، آمده است که پکن امیدار به گسترش روابط دو کشور به شکلی است که منافع آن نصیب ملت و دولت های هر دو طرف شود.

در این پیام آمده است که آمریکا به عنوان بزرگترین کشور توسعه یافته جهان باید در برابر صلح و امنیت جهانی مسئول باشد.
او در پیام خود تصریح کرده است که آمریکا بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا محسوب می شود و باید بر تقویت ثبات و توسعه پایدار جهان و همچنین دستیابی جامعه بین المللی به پیشرفت و موفقیت متمرکز شود.

«شی» در عین حال تاکید کرد که چین بزرگترین کشور در حال رشد و آمریکا بزرگترین کشور توسعه یافته جهان هستند و به همین دلیل انتظار عمومی، توسعه با ثبات و پایدار مناسبات دو کشور است.

وی در پیام خود آورده است که شخصا آماده همکاری با ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آینده آمریکا برای توسعه همکاری ها در هر زمینه ای و گفت وگو و رایزنی در امور دوجانبه، منطقه ای و بین‌المللی است.

رهبر حزب حاکم کمونیست چین همچنین به ترامپ ۷۰ ساله یادآور شده که فقط در صورت مراعات اصولی همچون مداخله نکردن، به دنبال رویارویی نبودن و کنترل اختلافات و تمرکز بر اشتراکات است که دو کشور می توانند همکاری برد - برد داشته باشند و این همکاری برای هر دو کشور و ملت های آنها سودمند باشد.

«لیو یوان چائو» معاون رئیس جمهوری خلق چین نیز در پیامی برای «مایک پنس»، انتخاب وی را به عنوان معاون رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفته است.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، با برتری برابر رقیب خود هیلاری کلینتون و کسب 288 رای الکترال، چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر